اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک شاعر کرمانشاهی:

عطار شاعری کهن اما دارای اندیشه و سخن تازه است

خبرگزاری فارس: رضا حساس از شعرای استان کرمانشاه گفت: عطار نیشابوری از شاعران کهن ما است و مقام بسیار شامخی در ادبیات ما دارد که سخنش همیشه تازه است.

عطار شاعری کهن اما دارای اندیشه و سخن تازه است

رضا حساس ظهر امروز به مناسبت روز بزرگداشت عطار نیشابوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: عطار نیشابوری همان‌طور که از اسمش پیدا است، سالیان دراز مشغول کار عطاری بود و در مواجهه با یک درویش به دنیا شعر و ادبیات روی آورد.

وی تصریح کرد: شاعران بزرگی چون عطار نقش بزرگی در حفظ آثار و گنجینه‌های فرهنگی ما دارند.

حساس افزود: امروز روند شعر پس ‌رفت دارد و روند درخشش شعر و ادبیات منقطع شده است و یکی از دلایل عمده این است که شعرای امروز آسایش خاطر شعرای روزگاران گذشته را ندارند و دغدغه‌های زندگی به آنها مجال نمی‌دهد که خود را وقف ادبیات کنند.

وی ادامه داد: با تمام این اوصاف در دوران معاصر چه در ایران و چه در استان کرمانشاه شعرای بزرگی داشته‌ایم و داریم.

حساس با تأکید بر ادب خیز بودن استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: شاعران استان کرمانشاه در جشنواره‌های مختلف شعر، رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند و با این پتانسیل می‌توان پیش قدم و پیش گام شعر و ادبیات کشور شد.

این شاعر کرمانشاهی تصریح کرد: از مسئولان تقاضا دارم که بیش از پیش با نگاه احترام به هنرمندان و شعرا به گسترش کار فرهنگی اهتمام ورزند.

حساس بیان کرد: نگاه دلسوزانه مسئولان در ایجاد فضاهای مناسب برای هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های مفصل با حضور همه استان‌ها، می‌تواند باعث دلگرمی شاعران کرمانشاهی شود.

وی گفت: وقتی برنامه‌ای شکل می‌گیرد، خوشحالی در چهره مسئولان دیده می‌شود، اما برای گرفتن نتایج بهتر، باید جدی‌تر از پیش قدم برداشت.

انتهای پیام/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول