اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین اخبار از تحولات سوریه

آرامش به سوریه بازگشت/اردوغان استقرار ناتو در مرز ترکیه و سوریه را خواستار شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز اجرای آتش‌بس بر اساس طرح "کوفی عنان" فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه، آرامش به این کشور بازگشت.

آرامش به سوریه بازگشت/اردوغان استقرار ناتو در مرز ترکیه و سوریه را خواستار شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، امروز هیچ خبری از وقوع درگیری در سوریه مخابره نشده است و این در حالی است که روسیه و چین از گروه‌های مخالفان خواسته‌اند که به تعهدات خود مبنی بر توقف آتش‌بس پایبند باشند.

از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که آنکارا از ناتو درخواست خواهد کرد که از مرزهای ترکیه با سوریه حفاظت کند.

وی که به چین سفر کرده است، در اظهارات خود در جمع خبرنگاران گفت: ناتو باید مسئولیت حفاظت از مرزهای ترکیه را بر عهده بگیرد و احتمال دارد آنکارا اجرای ماده 5 را که در آن تاکید شده است حمله به هر کشور عضو ناتو حمله به همه کشورهای عضو آن است، درخواست کند.

این در حالی است که وزرای خارجه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان نیز از سوریه خواستند تا به تعهدات خود درباره آتش‌بس بر اساس طرح عنان پایبند باشد.

بر اساس طرح کوفی عنان، دو طرف درگیری (دولت و مخالفان مسلح) پس از آنکه این طرح را پذیرفتند، می‌بایست تا ساعت 6 صبح امروز درگیری‌ها را متوقف می‌کردند.  

در همین راستا یک مقام مسئول در وزارت دفاع سوریه دیشب اعلام کرد که کشورش از صبح پنجشنبه (12 آوریل) طبق طرح کوفی عنان آتش‌بس را اجرا و عملیات نظامی را در شهرهای خود علیه گروهک‌های مسلح متوقف می‌کند.

این مقام مسئول که هویت وی فاش نشد، گفت: پس از آنکه نیروهای مسلح ما ماموریت موفق خود را در مبارزه با اقدامات جنایتکارانه گروهک‌های مسلح تروریستی با موفقیت انجام دادند و کنترل را بر همه کشور گسترش داد، تصمیم گرفت از صبح پنجشنبه برابر با 12 آوریل 2012 این ماموریت را متوقف کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول