اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس شورای عالی استان‌ها:

حمایت از تولید ملی تنها به تولید صنعتی خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: حمایت از تولید ملی تنها به مسئله تولید صنعتی خلاصه نمی‌شود بلکه شامل تولید اقتصادی فرهنگی و علمی نیز هست.

حمایت از تولید ملی تنها به تولید صنعتی خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس مهدی چمران در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به شعار امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه انسانی، اظهار داشت: یکی از اصولی‌ترین راه‌های توسعه حمایت از تولید ملی است که این مسئله تنها به تولید صنعتی خلاصه نمی‌شود بلکه شامل تولید اقتصادی، علمی و فرهنگی نیز است.

وی ادامه داد: در زمان ملی شدن صنعت نفت انگلیسی‌ها بر این باور بودند که ما نمی‌توانیم حتی یک روز هم برق آبادان را تأمین کنیم اما خوشبختانه حتی یک روز هم برق آبادان قطع نشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از محدود کشورهایی است که می‌تواند تولید علمی داشته باشد. در بخشی از علوم و دانش‌ها جزء 10 کشور برتر جهان هستیم و این در حالی است که در برخی رشته‌ها عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید با تلاش جوانان و دانشمندان جبران شود.

وی تقویت اقتصاد کشور را یک ضرورت دانست و گفت: اقتصاد ملی بدان معناست که نسبت به تولید و بکارگیری سرمایه ملی همت شود که در این زمینه شوراها و شهرداری‌ها نیز مسئولیت دارند.

چمران تأکید کرد: تولید ملی باید به حدی تقویت شود که بتوانیم روی پای خود بایستیم چرا باید واردات ما از نظر حجم و ارزش ریالی بیشتر از صادرات باشد.

وی با اشاره به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی با لبنان، اظهار داشت: پس از این جنگ قدرت شکست ناپذیر اسرائیل دچار افول شد و امروز این رژیم در مسیر سقوط قرار دارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: به همین دلیل تعدادی از کشورها گرد هم آمده‌اند و ثروت خود را علیه کشورهای مسلمان مانند سوریه به کار می‌گیرند زیرا سوریه در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارد.

وی به سالروز شهادت سید مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: شهید آوینی با تولید برنامه روایت فتح توانست تأثیر عمیقی بر اذهان جوانان ایجاد کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول