اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل به استقبال باران بهاری می‌رود

رعد و برق و باران در انتظار اردبیلی‌ها

خبرگزاری فارس: اداره تحقیقات و پیش بینی هواشناسی اردبیل با صدور اخطاریه‌ای درباره وقوع آشفتگی‌های جوی و رگبار و رعد و برق شدید از اواخر وقت پنجشنبه به ساکنان نقاط جنوبی و مرکزی این استان هشدار داد.

رعد و برق و باران در انتظار اردبیلی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی اردبیل، در این اخطاریه آمده است: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند از عصر پنجشنبه با نفوذ ناوه به طور نسبی ژرف با منشاء دریای مدیترانه و همراهی آن با زبانه‌های کم فشار سطح زمین، اکثر نقاط استان اردبیل دستخوش تغییرات هوایی خواهد شد.

کارشناسان هواشناسی اردبیل گفته‌اند: زمینه برای بارش‌های رگباری بهاری در روز جمعه فراهم خواهد شد و در روزهــای جمعه و شنبه در نقاط جنوبی و مرکزی این استان تراکم ابر، رگبار باران و وزش باد تند و کاهش دمای هوا تا 12 درجه سلسیوس (سانتی گراد) پیش‌بینی می‌شود.  طی این مدت رخداد رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و نیز جاری شدن سیلاب در نقاط مستعد استان اردبیل وجود دارد.

کارشناسان هواشناسی اردبیل با اشاره به اینکه هفته پربارانی پیش رو هست اعلام کرده‌اند که سامانه بارش‌زای دیگری از روز سه شنبه هفته آینده وارد منطقه خواهد شد و موجی از بارندگی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوایی به طور نسبی گرم در چند روز اخیر، شهرستان اردبیل را فرا گرفته و بیشینه دمای هوا امروز به 25 درجه بالای صفر رسید.

آسمان اردبیل در ظهر پنجشنبه نیمه ابری و با رشد ابرهای باران‌زای بهاری موسوم به cb است و وقوع رگبار و رعدوبرق در عصر امروز نیز انتظار می‌رود.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر سامانه‌ها و جریان‌های گوناگون جوی از شرایط اقلیمی و هوایی بسیار متغیر و متفاوتی در مقایسه با سایر نقاط کشورمان برخوردار است و ریزش سنگین برف و رسیدن دمای هوا به منفی چندین درجه در بعضی از سال‌ها تا پایان اردیبهشت ماه در این شهرستان سابقه دارد.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول