به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زاهدینیا صبح امروز در مراسم راهاندازی سامانه تلفن گویای ثبت احوال سسیستانوبلوچستان با حضور معاون امنیتی- انتظامی استاندار اظهار داشت: در عصر حاضر با توجه به گسترش خدمات تلفنی و اینکه استفاده آسان از تلفن امروزه برای عموم اقشار جامعه امکانپذیر است، ارتباط تلفنی راحتترین روش برای برقراری ارتباط دو سویه میان متقاضیان خدمت و دستگاههای ارائه کننده خدمات به شمار میآید.
وی افزود: به همین منظور، سامانه تلفن گویای 1510 برای ارتباط بین سازمان ثبت احوال و مردم ایجاد شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستانوبلوچستان تصریح کرد: هدف از راهاندازی این سامانه اطلاعرسانی و افزایش سطح آگاهی مراجعان و متقاضیان خدمت در زمینه مقررات و خدمات ثبت احوال است.
زاهدینیا بیان کرد: متقاضیان میتوانند با تماس با شماره 1510 از مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمات و همچنین روند ارائه خدمات مطلع شوند.
وی یادآور شد: همچنین از طریق این سامانه، با اعلام انتقادات و پیشنهادات خود تأثیر بسزایی در نحوه کار و ارائه خدمات بهتر در ادارات ثبت احوال خواهند داشت.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان به امکانات این سامانه اشاره کرد و گفت: مراجعان میتوانند با تماس با این سامانه از مدارک مورد نیاز و روند کار خدمات صدور شناسنامه نوزاد، تعویض شناسنامه و صدور المثنی، الصاق عکس به شناسنامه، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، تغییر نام خانوادگی، صدور گواهی تجرد، خدمات کارتشناسایی ملی و المثنی اطلاع یابند.
زاهدینیا افزود: همچنین مراجعان میتوانند پس از تماس با این تلفن با شمارهگیری کلید هشت، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه به صورت پیام صوتی اعلام تا پیگیری لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/و۲۰/ض1002