اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

درخواست اتحادیه آفریقا از سودان جنوبی برای خروج از منطقه "هجلیج"

خبرگزاری فارس: اتحادیه آفریقا با ابراز نگرانی از تشدید درگیری‌ها بین دو سودان از سودان جنوبی خواست تا هر چه سریع‌تر و بدون هیچ پیش‌شرطی از منطقه مرزی و نفتی "هجلیج" عقب‌نشینی کند.

درخواست اتحادیه آفریقا از سودان جنوبی برای خروج از منطقه "هجلیج"

به گزارش فارس به نقل از پایگاه "الانتقاد"، اتحادیه آفریقا در بیانیه‌ای دو سودان را به خویشتنداری و احترام متقابل به تمامیت ارضی دو کشور فراخواند.

در این بیانیه از دو کشور سودان خواسته شده است که هر چه سریع‌تر نیروهای نظامی خود در خاک کشور مقابل را خارج کرده و به حملات هوایی و پناه دادن به نیروهای شورشی پایان دهند.

سودان جنوبی دو روز پیش با حمله به منطقه نفتی هجلیج این منطقه را به اشغال خود درآورد.

در همین راستا  عضو دفتر سیاسی حزب کنگره ملی حاکم سودان با تأکید بر توانایی این کشور برای حفاظت از تمامیت ارضی خود، گفت: سودان جنوبی مجری توطئه های خارجی است و حمله آن به منطقه هیجلیج سودان نشان می دهد که این کشور قادر به حل مشکلات داخلی خود نیست و می خواهد از طریق درگیر شدن با سودان از این مشکلات فرار کند.

" محمد حسب الرسول" اظهار داشت: آنچه دو روز پیش در منطقه "هیجلیج" اتفاق افتاد ، به روشنی بیانگر سیاست های جنبش آزادیبخش خلق سودان (حزب حاکم بر سودان جنوبی) و دولت سودان جنوبی است؛ دولتی که به صلح ، توسعه سودان جنوبی و مطالبات مردم این کشور اهمیت نمی دهد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول