اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات سیستان:

تولید بچه ماهی امسال در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات سیستان گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تولید بچه ماهی در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید.

تولید بچه ماهی امسال در سیستان به 6 میلیون خواهد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسن خمر ظهر امروز در جلسه شورای اداری زابل اظهار داشت: اداره کل شیلات سیستان در راستای نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌های زیادی را به منظور تحقق این شعار برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: متخصصان و دانشجویان زیادی که در امر شیلات و آبزی‌پروری فعال هستند توانسته‌اند مصرف آبزیان را داخلی کنند.

مدیرکل شیلات سیستان تصریح کرد: ماهی سفید یک نوع ماهی بومی منطقه سیستان است که به منظور حفظ این نوع ماهی، باید ایستگاه پرورش ماهی در شهرستان زهک توسعه یابد.

خمر افزود: سعی بر این است که با توسعه ایستگاه پرورش ماهی سفید بومی در شهرستان زهک، تولید بچه ماهی را از یک میلیون به 6 میلیون افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه‌ها و تجهیزات قابل استفاده در ایستگاه زهک کاملاً پیشرفته و مدرن بوده و به روز هستند.

مدیرکل شیلات سیستان خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به منطقه سیستان، هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به هر خانوار 5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که هدف از آن، توسعه آبزی پروری و... در منطقه بوده است.

خمر گفت: تعهد اشتغال اداره کل شیلات سیستان در سال گذشته، 600 شغل بود که این رقم به 659 مورد رسید و امیدواریم در سال‌جاری این میزان از 800 نفر عبور کند.

رئیس دانشگاه پیام نور زابل هم در ادامه این جلسه گفت: دانشگاه وظیفه تزریق نیروی متخصص در جامعه را دارد و در واقع حلقه اتصال بین علم و عمل است.

عباس اویسی افزود: با توجه به شعار امسال، باید بین اجناس داخلی و خارجی مقایسه‌ای به عمل آید و کیفیت اجناس داخلی افزایش یابد تا مردم به سمت کالای تولید داخلی سوق داده شوند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول