اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

یک تحلیلگر مصری در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تشدید منازعات سیاسی در مصر/ شورای نظامی دست به دامن اخوان‌المسلمون شد

خبرگزاری فارس: یک تحلیلگر مصر با تاکید بر اینکه" شورای نظامی برای آرام کردن خیابان‌ها دست به دامن اخوان‌المسلمون شده است" پیش بینی کرد که صحنه سیاسی این کشور در آینده به سمت تشدید درگیری پیش برود.

تشدید منازعات سیاسی در مصر/ شورای نظامی دست به دامن اخوان‌المسلمون شد

"مصطفی الفقی" تحلیلگر سیاسی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اعلام کرد که حوادث اخیر در صحنه سیاسی مصر موجب ارتکاب اشتباهات همه جانبه به ویژه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و تشدید درگیری میان گروه های سیاسی خواهد شد. به ویژه آنکه هم اکنون 23 نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری وجود دارد.

وی در خصوص درگیری میان شورای نظامی و جمعیت اخوان المسلمون تصریح کرد: به اعتقاد من دو موضوع در بالاگرفتن این درگیری نقش دارند، نخست آنکه شورای نظامی برای آرام کردن خیابان ها ، از اخوان المسلمون درخواست کمک کرد، چرا که این جمعیت بزرگ ترین قدرت سیاسی موجود برای آرام سازی توده ها بود. ولی این وضع چندان به طول نینجامید و اخوان المسلمون خیلی زود در مقابل شورای نظامی قرار گرفت.

این تحلیلگر تصریح کرد: موضوع از آن قرار بود که اعضای جمعیت بعد از انقلاب فرصت را برای تصدی پست های عالی حکومتی مناسب دانستند و از طرفی شورای نظامی هم می خواست به طور مستقل اداره امور را در دست بگیرد و تابع فرمایشات اخوان نباشد. درنتیجه چنین مسائلی وضعیت پر از درگیری و جنجال کنونی ایجاد شد و از یک سو دولت را در برابر مجلس و از سوی دیگر شورای نظامی را در مقابل اخوان قرار داده است.

به عقیده الفقی ، حمایت اخوان از کاندیدای محافظه کاری مانند محمد مرسی ، رئیس حزب آزادی و عدالت و کناره گیری حازم صلاح ابواسماعیل تنها به نفع عمر سلیمان و احمد شفیق خواهد بود.

وی افزود: به نظر من ، جمعیت اخوان المسلمون برخلاف آنچه بسیاری از مردم و احزاب تصور می کنند ، دیگر هیچکدام از چهره های سیاسی و مردان رژیم گذشته را تأیید نخواهد کرد. در میان این افراد شخصیت های سلفی ، صوفی ، شیعه و برخی از اشراف نیز وجود دارند که من شخصا بسیاری از آنها را می شناسم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول