اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند خواستار شد

احداث شهرک صنعتی بین‌المللی در مرز ایران و افغانستان

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند خواستار تسریع در عملیاتی‌کردن احداث شهرک صنعتی بین‌المللی در مرز ایران و افغانستان شد.

احداث شهرک صنعتی بین‌المللی در مرز ایران و افغانستان

محمد گمرکی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هیرمند اظهار داشت: در سال جاری که با فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی نامگذاری شده و علاوه بر حمایت و تشویق صادرکنندگان و تولیدکنندگان لازم است برنامه‌های میان مدتی از جمله پیگیری اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی و تجاری سیستان، پیگیری و عملیاتی کردن احداث شهرک صنعتی بین المللی در مرز ایران و افغانستان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی نقش بسزایی در تحول اقتصادی کشور، بی‌اثر کردن تحریم‌ها و اشتغال و درآمدزایی و ... داشته و دارد.

فرماندار هیرمند اضافه کرد: باید برای توسعه امر صادرات، تقویت ارتباط با تولیدکنندگان و تجار وارد کننده کالا از طریق بازارچه‌ها، اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: مهم‌ترین مزیتی که یک تولیدکننده باید داشته باشد دسترسی سهل و آسان به بازارهای خارجی بوده و امروز بازار افغانستان و کشورهای همسایه افغانستان فرصتی طلایی برای صادرات کالاهای ایرانی است که متاسفانه ظرفیتهای آن در سیستان مورد غفلت قرار گرفته و سازمان‌های ذیربط، برنامه‌های راهبردی در بخش صنعت و تجارت ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: امسال باید برای مدیریت و بهره‌وری بیشتر از آب، در اجرای طرح انتقال آب با لوله به مزارع تسریع شود.

گمرکی‌زاده بیان داشت: با شیوه سنتی آبیاری در سیستان که حجم وسیعی از آب هدر می‌رود با توجه به وضعیت سیاسی و اقلیمی آورد، رودخانه هیرمند ظلم مضاعفی است که در کنار قهر طبیعت اعم از خشکسالی و طوفان به مردم تحمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند این وضعیت را از طریق کار فرهنگی و اجرای طرح‌های نوین و مدیریت آب، ساماندهی و بهبود بخشد.

فرماندار هیرمند، توسعه استخرهای ذخیره آب و حفر چاهک، افزایش سقف تسهیلات مشاغل خانگی با هدف اشتغال و احیای مشاغل سنتی، تخصیص اعتبار لازم برای تسطیح اراضی کشاورزی با هدف بهره‌وری بیشتر از آب، تفویض اختیارات مربوط به بخش کشاورزی از جمله صدور پروانه تاسیس و بهره‌برداری، از بین بردن بروکراسی اداری از ادارات کل به مدیریت‌های شهرستان را از جمله خواسته‌های مردم منطقه عنوان کرد.

وی در ادامه خواستار حمایت و مشارکت دولت در احداث مجتمع‌های صنعتی دامپروری و کشتارگاهی برای حفظ ترویج گاو نژاد سیستانی با هدف تامین گوشت قرمز کشور شد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول