اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد:

ترکیه مأمن افراد مسلح، گذرگاه قاچاق سلاح و بخشی از مشکل سوریه شده است

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که ترکیه نتنها افراد مسلح را در خود جای داده بلکه آنان را آموزش می‌دهد و متاسفانه بخشی از مشکل سوریه شده است.

ترکیه مأمن افراد مسلح، گذرگاه قاچاق سلاح و بخشی از مشکل سوریه شده است

به گزارش فارس، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که به روسیه سفر کرده است، در خصوص ترکیه اعلام کرد که این کشور عملا بخشی از مشکل سوریه شده است.

معلم در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ترکیه فقط مهاجرانی را که از جانب گروه‌های مسلح مجبور شدند خانه و کاشانه خود را ترک کنند در خود جای نداده بلکه ترکیه افراد مسلح را میزبانی می‌کند و برای آنان اردوگاه‌های آموزشی دایر کرده و اجازه می‌دهد از مرزها عبور کنند و از خاکش سلاح قاچاق شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص شلیک گلوله در درگیری اخیر مرز کشور با ترکیه، اعلام کرد: سوریه کشوری دارای حاکمیت است و حقش است که در مقابل هر اقدامی، از حاکمیت خود دفاع کند. همه این اقدامات مخالف طرح کوفی عنان و طرح شش‌گانه آن است. بخصوص در این خصوص که بر توقف خشونت از طرف هر کس که باشد، تاکید شده است.

ولید معلم با طرح این سوال که «چگونه این اتفاق بیفتد [یعنی طرح عنان اجرا شود] در حالی که روند قاچاق سلاح و نفوذ افراد مسلح از ترکیه همچنان ادامه دارد؟» گفت: باید اعلام کنم که متاسفانه ترکیه بخشی از مشکل ما در سوریه شده است. ترکیه باید پایبندی خود را به طرح عنان که اساس آن احترام همه کشورها به حاکمیت سوریه است، اعلام کند.

وی همچنین اعلام کرد که دمشق گام‌هایی که برای اجرای طرح عنان برداشته، تشریح کرده است تا حسن نیت دمشق روشن شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول