اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کلینتون از رایزنی‌هایی آمریکا و روسیه در خصوص سوریه خبر داد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در حاشیه نشست شورای وزیران «گروه هشت» در واشنگتن، وی بطور خاص رایزنی‌هایی را با همتای روسی خود در رابطه با وخامت اوضاع در سوریه انجام می‌دهد.

کلینتون از رایزنی‌هایی آمریکا و روسیه در خصوص سوریه خبر داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه بعد از مذاکرات خود با وزیر امور خارجه ژاپن در واشنگتن اعلام کرد که دولت آمریکا طی چند روز آینده رایزنی‌هایی را با شرکای خارجی خود، به ویژه با روسیه، در رابطه با مسائل مربوط به سوریه انجام خواهد داد.

به گفته کلینتون، "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مسائل سوریه بطور واضح در نشست شورای امنیت گوشزد کرده است که "بشار اسد" تعهدات خویش در چارچوب طرح پیشنهاد شش ماده‌ای وی را عمل نمی‌کند. در واقع وخامت اوضاع در سوریه طی چند هفته اخیر تشدید شده است و نباید این مسئله را نادیده گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین یادآور شد که روز دوشنبه تیراندازی از سوی نیروهای نظامی سوریه به سمت خاک ترکیه و لبنان ثبت شده است. ضمن اینکه نیروهای دولتی سوریه چندین آتش سوزی عمدی در جنگل‌های خاک خود بوجود آوردند تا مبارزین مخالف را از این مناطق بیرون برانند.

کلینتون افزود: من قصد دارم مشکلات پیرامون سوریه را در وهله نخست در دیدار خود با "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه که برای شرکت در نشست شورای وزیران کشورهای عضو «گروه هشت» (8 کشور بزرگ صنعتی جهان) به واشنگتن سفر خواهد کرد در میان بگذارم. 

لاوروف در جریان سفر خود به آمریکا که روز چهارشنبه صورت خواهد گرفت مذاکرات دوجانبه‌ای با کلینتون خواهد داشت. در نهایت روز پنج شنبه شورای امنیت سازمان ملل به گزارش جدید کوفی عنان در خصوص نتیجه ماموریت وی در سوریه گوش فرا خواهد داد و بررسی خود پیرامون این مسئله را ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این تاکید کرده بود که مقامات مسکو تنها در صورتی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه حمایت خواهند کرد که در آن صحبتی از اولتیماتوم و تهدید نبوده و این سند بر اساس طرح کوفی عنان تنظیم شده باشد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول