اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از آمریکا خواست از اهرم فشار خود بر مخالفان سوری استفاده کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا و متحدانش خواست تا از اهرم‌های فشارخود بر مخالفین در سوریه استفاده کرده و آنها را به رعایت آتش‌بس برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در این کشور مجبور کند.

روسیه از آمریکا خواست از اهرم فشار خود بر مخالفان سوری استفاده کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواست از «اهرم‌های فشارخود» بر مخالفین در  سوریه در چارچوب حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران در این کشور استفاده کند. وی همچنین خبر داد که مقامات آنکارا وعده داده‌اند که دست به اقدام یک جانبه‌ای در قبال مقامات دمشق نزنند.

لاوروف امروز، در کنفرانس مطبوعاتی با حضور "ولید معلم" وزیر خارجه سوریه در مسکو گفت که در پیش‌نویس قطعنامه مربوط به سوریه که در شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی است، هیچ تهدید، هیچ تعیین ضرب العجل وجود ندارد و اقدامات این شورا در صورت هر نوع روند اوضاعی در سوریه مورد بررسی قرار ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین خبر داد که مقامات دمشق به این کشور در خصوص ضرورت تضمین کتبی برای اجرای مفاد آتش بس از سوی مخالفان در سوریه اخطار داده‌اند.

لاوروف گفت: مسئله از اینجا آغاز شد که سوریه از مخالفان خواستار تضمین کتبی در خصوص رعایت آتش بس شده‌ است. من صادقانه بگویم که در دیدار با وزیر خارجه سوریه، خلاف چنین مسئله‌ای را نشنیده‌ام.

وزیر خارجه روسیه همچنین از آمریکا و سایر کشورهای غربی خواست تا اهرم فشاری پیدا کنند که به کمک آن بتوان طرفین مناقشه در سوریه را مجبور به رعایت آتش‌بس کرد.

وی افزود: بطور کلی ایالات متحده و سایر کشورهایی که با گروه‌های مختلف سوری تماس مستقیم دارند بهتر است دائما بر روسیه و چین فشار وارد نکنند، بلکه از اهرم‌های فشار خود استفاده کنند تا همه آنها را وادار کنند تا از شلیک کردن به سمت یکدیگر دست بردارند.

لاوروف همچنین یادآور شد که رهبران ترکیه به روسیه اطمینان داده‌اند که دست به هیچ اقدام یک جانبه‌ای علیه مقامات دمشق نخواهند زد.

وی گفت: مقامات آنکارا قبلا اعلام کرده بودند که طرح کوفی عنان در حال شکست خوردن است و به همین دلیل ترکیه چند روز صبر می‌کند و سپس خود تصمیمی ضروری در رابطه با سوریه اتخاذ خواهد کرد. ولی من در گفت‌وگوی تلفنی خود با "احمد داوداغلو" وزیر خارجه ترکیه این مسئله را مطرح کرده و او به من اطمینان داد که این کشور اقدام یک جانبه‌ای را در این خصوص در نظر ندارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول