اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرکز تجارت جهانی ایران:

شهرداری تبریز از قانون گریزی بپرهیزد

خبرگزاری فارس: مرکز تجارت جهانی ایران با اعلام اینکه این مرکز سوءاستفاده از نام این سازمان بین‌المللی را صحیح نمی‌داند، اعلام کرد: شهرداری تبریز حتماً قانونمند فعالیت کرده و از قانون‌گریزی بپرهیزد.

شهرداری تبریز از قانون گریزی بپرهیزد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال انتشار توضیحات شهرداری تبریز در هجدهم فروردین امسال در واکنش به مصاحبه چند روز پیش رئیس مرکز تجارت جهانی ایران که تحت عنوان " مرکز تجارت جهانی پاساژ نیست که هر لحظه مورد بهره‌برداری قرار گیرد" با خبرگزاری فارس، این مرکز توضیحاتی برای استحضار مسئولان رسانه‌های گروهی، تنویر افکار عمومی و مسئولان استان ارائه کرد.

مرکز تجارت جهانی ایران در این توضیح آورده است: با توجه به مصاحبه خبرگزاری فارس با رئیس مرکز تجارت جهانی ایران که در واکنش به اظهارات شهردار تبریز که در تاریخ 20 اسفند سال گذشته وعده از راه‌اندازی مرکز تجارت جهانی تبریز تا پایان سال ‌جاری را داده بود، انجام شد سیاست مسئولان مرکز بر این بود که با عنایت به اطلاعات و توضیحات ارائه شده در آن مصاحبه، دیگر این موضوع پیگیری نشود اما با انتشار داستانی احساسی با عنوان جوابیه از طرف مدیریت روابط عمومی شهرداری تبریز در برخی از سایت‌های خبری استان آذربایجان‌شرقی که موجب تشویش اذهان عمومی و شبهه‌افکنی‌های جدید در افکار مردم و صاحب‌نظران شد، مجدداً مسئولان مرکز تجارت جهانی ایران را بر آن داشت تا توضیحات مختصر و مفیدی در خصوص ادعای مسئولان شهرداری تبریز ارائه و این موضوع را از طریق مراجع رسمی و ذیربط داخلی و خارجی همچنین ارباب جرائد تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.

این توضیح می‌افزاید: ابتدا از تنظیم‌کننده و نگارنده جوابیه شهرداری تبریز سپاسگزاریم زیرا با استفاده از ادبیاتی متفاوت، به نوعی اظهارات ریاست مرکز تجارت جهانی ایران را تأیید کرده و بر گفته‌های ایشان در مصاحبه با خبرگزاری فارس صحه گذارده است که همین امر موجب شده تا از ارائه توضیحات طولانی و خسته‌کننده پرهیز کنی اما با توجه به اینکه موضوع مطروحه در ارتباط با سوءاستفاده از نام مرکز تجارت جهانی بحثی کاملاً تخصصی است، انتظار بر این بود که آقایان در شهرداری تبریز اشتباه سرمایه‌گذار برج تبریز را پذیرفته و برای رفع مشکل تلاش کنند اما حال که درصدد ارسال جوابیه برآمده‌اند حداقل پاسخی مستدل، حقوقی و با استناد به مدارک مکتوب تنظیم و به ارباب جرائد ارائه دهند که متأسفانه جوابیه‌ای کاملاً احساسی و بی‌پایه و اساس تنظیم شده بود.

این مرکز تصریح کرده است: با این وجود پس از رؤیت جوابیه شهرداری در سایت‌های خبری، در واقع به حال مردم آن دیار تأسف خـوردیم زیرا وقتی که مسئولان شهرداری تبریز از یک ساختمان این چنین احساسی دفاع می‌کنند پس چگونه از حق و حقوق مردم آن شهر در کارهای بزرگ‌تر دفاع خواهند کرد؟!

مرکز تجارت ایران ادامه داده است: شهرداری تبریز در آغاز بند دوم نوشته خود از عبارت "چنین به نظر می‌رسد" استفاده کرده که خود نشان می‌دهد ایشان هنوز به یقین و اطمینان نرسیده و فعلاً به موضوعی که می‌خواهد اشاره کند شک دارد!! سپس در ادامه می‌افزاید که در بررسی‌های ایشان از طریق مقامات بازرگانی و صنعت و تجارت استان، به این نتیجه رسیده‌اند که مجموعه‌ای تحت نام مرکز تجارت جهانی ایران در کشور وجود نداشته و این مرکز بین‌المللی هیچ نماینده‌ای در ایران ندارد!

این توضیح می‌افزاید: در خصوص یک سازمان بین‌المللی هیچ‌گاه صحت و سقم آن را از طریق مقامات استانی پیگیری نمی‌کنند بلکه از مقامات جهانی و وزارتخانه ذیربط در داخل کشور استعلام کرده و با استناد به مدارک کتبی راجع به آن اظهار نظر می‌کنند همچنین محض اطلاع ایشان و سایر مقامات محترم شهری در استان باید اعلام کنیم که در حال حاضر 350 مرکز تجارت جهانی در بیش از 110 کشور جهان در حال فعالیت هستند نه 150 مرکز.

مرکز تجارت جهانی ایران خاطرنشان کرده است: دست آخر شهرداری تبریز در جوابیه خود می‌فرمایند که "شهر تبریز تقاضای اولیه خود را توسط مقامات استانی در سال‌های گذشته برای دریافت حق ایجاد مرکز تجارت جهانی در تبریز به اتحادیه مراکز تجارت جهانی ارائه کرده و این مدارک و پرونده مذکور همچنان در اتحادیه جهانی مفتوح است."!!!

این مرکز افزوده است: با توجه به این اعتراف کتبی شهرداری تبریز، اعلام می‌کنیم که مگر آقای علیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در مصاحبه خود با خبرگزاری فارس مطلبی غیر از این را گفته بودند که به آن اعتراض کردید؟ پس رسماً اظهارات ایشان را تأیید کرده و به تخلف خود و سرمایه‌گذار ساختمان در استفاده غیرقانونی از نام و لوگوی مرکز تجارت جهانی WTC اعتراف کردید که حداقل بابت این شهامتی که داشتید تحسین‌تان می‌کنیم اما در ادامه با توسل به این موضوع که چند سالی است درخواست عضویت مرکز تبریز توسط مقامات استانی به اتحادیه داده شده و سوابق آن در اتحادیه مفتوح است!!! باز هم به نوعی خواسته‌اید که بر تخلف خود سرپوش گذارده و بر آن پافشاری کنید.

مرکز تجارت جهانی ایران ادامه داده است: در این ارتباط نیز به فرض اینکه گفته شما درست باشد باز هم از شما سؤال می‌کنیم که چرا مقامات استانی این درخواست را داده‌اند؟ مگر دولت از سرمایه‌گذاری و تصدیگری منع نشده است؟ گذشته از این چرا طی این چند سال پاسخی از اتحادیه دریافت نکرده‌اید و دست آخر چرا برای رؤیت سوابق ارتباط خود با اتحادیه تجارت جهانی آدرس آنجا را به رسانه‌ها و مردم می‌دهید!؟ چون می‌دانید که کسی به آنجا دسترسی ندارد و هر کس هم تقاضای بازبینی مدارک را دارد باید سفری به نیویورک کند.

  در ادامه توضیح این مرکز  آمده است: شهرداری تبریز در بند هشتم جوابیه خود در کمال تعجب به رسانه می‌توپد و برای آنان تعیین تکلیف می‌کند که بدون اجازه و هماهنگی آنان مطلبی را منتشر نکنند! از این بابت واقعاً متأسفیم که روابط عمومی شهرداری شهر بزرگی همچون تبریز این چنین رابطه و تعامل جالبی با رسانه‌ها دارد و با چه ادبیاتی با این عزیزان زحمتکش صحبت می‌کند، از این رو مسئولان روابط عمومی مرکز تجارت جهانی ایران بابت این برخورد مسئولان روابط عمومی شهرداری تبریز و به جای ایشان از عزیزان ارباب جرائد و خبرنگاران محترم عذرخواهی می‌کند.

مرکز تجارت جهانی ایران تصریح کرده است: شهرداری تبریز در بند نهم توضیح خود به بزرگی و عظمت ساختمان در دست ساخت اشاره کرده و مسئولان مرکز تجارت جهانی ایران را به نادیده گرفتن آن متهم می‌کند و اضافه می‌کند که چون این ساختمان خیلی بزرگ و بلند مرتبه است پس باید آن ساختمان را به عنوان مرکز تجارت جهانی در تبریز پذیرفت! محض اطلاع ایشان، ما این ساختمان را دیده‌ایم اما مشکل ما قد و قواره آن ساختمان نیست بلکه آرزوی قلبی ما بر این است که ان‌شاءالله صدها برج و آسمان خراش بی‌نظیر در تبریز ساخته شود اما بحث اصلی ما این است که اگر در یک اتاق هم فعالیت می‌کنید حتماً قانونمند فعالیت کرده و از قانون‌گریزی بپرهیزید.  

مرکز تجارت جهانی ایران همچنین افزوده است: مسئولان این مرکز سوءاستفاده از نام و اعتبار این سازمان بین‌المللی را برای کسب منافع چند صد میلیاردی صحیح ندانسته و با خاطیان حقیقی و حقوقی در هر گوشه‌ای که از ایران باشند از طریق مراجع رسمی داخلی و بین‌المللی برخورد خواهد کرد.

در انتها خاطرنشان می‌شود، روابط عمومی مرکز تجارت جهانی ایران همچنین مدارک و تصاویری در ارتباط با فعالیت‌های رسمی مرکز تجارت جهانی ایران از جمله دعوتنامه‌های رسمی ریاست اتحادیه مراکز تجارت جهانی از ریاست مرکز ایران برای حضور در مجمع عمومی و سمینار سالانه اتحادیه در نیویورک، دعوتنامه‌های رسمی رؤسای مراکز تجارت جهانی استکهلم (سوئد) و آنتورپ (بلژیک) از ریاست مرکز ایران برای حضور در اجلاس کشورهای عضو اتحادیه اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا همچنین مکاتبات رسمی وزارت بازرگانی با مسئولان مرکز تجارت جهانی ایران به منظور تنویر افکار عمومی، شفاف شدن موضوع و رفع ابهامات به وجود آمده و داشتن مجوز از مرکز تجارت جهانی را منتشر می‌کند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول