اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان:

کارگروهی باید به عنوان فرهنگ در جامعه ترویج یابد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید تعاون و کارگروهی به عنوان فرهنگ در سطح جامعه ترویج یابد.

کارگروهی باید به عنوان فرهنگ در جامعه ترویج یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم تودیع مدیرکل تعاون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشبختانه فرهنگ زیبای دینی، اخلاقی، اسلامی و انسانی تقدیر از نیروهای ارزشی که برای نظام زحمت کشیده‌اند، رواج دارد.

وی افزود: هیچ کشوری بدون سرمایه‌های انسانی توان توسعه و پیشرفت نخواهد داشت و باید نیروهای مجربی را در اتاق فکر و اندیشه از باب مشاوره داشته باشد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: مدیریت‌هایی نظیر کار در تعاون تا حدی مدیریت‌های ابتکاری و فعالیت‌های ذاتی و جوهری هستند.

سلیمانی اضافه کرد: در گذشته جامعه ما نسبت به پدیده تعاون یک جامعه مجرب نبود، تجربه هم نشان داده در کشور ما کارهای فردی موفق‌تر از کارهای جمعی بوده و علت آن هم نبودن روح تعاون در جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که وزارت تعاون شکل گرفته و ادارات تابعه در استان‌ها گسترش پیدا کرد جریانی خلاف جریان عادی جامعه به وجود آمد اما توفیقات خوبی نصیب جامعه شد زیرا مسئولان پای کار خوب حاضر شدند.

امام جمعه زاهدان گفت: با تشکیل این وزارتخانه، فرهنگ سازی برای خود دولتمردان که اعتقادی به این کار نداشتند و فرهنگ سازی برای جامعه که روح تعاون در آن وجود نداشت، انجام شد.

سلیمانی بیان کرد: روح تعاون به معنای کامل در وجود امام (ره) جریان داشت و تعاون یعنی به دیگران بها دادن و برایشان ارزش قائل شدن است.

وی افزود: دست اندرکاران وزارت تعاون در جمع مردمی خوب توانسته‌اند فرهنگ سازی کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: رفع مشکلات کشور از طریق دولت امکان پذیر نیست و دولت نمی‌تواند مادر 70 میلیون جمعیت باشد، باید بخش‌های عمومی و مردمی فعال شوند و دولت باید مدیریت کند تا مردم در صحنه باشند.

سلیمانی به شعار سال 91 اشاره کرد و گفت: حمایت از کار و سرمایه ایرانی به معنی واقعی کلمه یعنی بحث حمایت دولتی نه تجارت دولتی و تعاون به معنی واقعی کلمه همین است.

در ادامه از زحمات غلام‌محمد طاهری مدیرکل تعاون سیستان و بلوچستان قدردانی شد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول