اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

توطئە برخی از کشورهای عربی برای سقوط دولت مالکی

خبرگزاری فارس: یک عضو فهرست دولت قانون اعلام کرد ، برخی جریانهای پارلمان عراق با کمک برخی کشورهای عربی در صدد سقوط دولت منتخب آقای نوری المالکی هستند.

توطئە برخی از کشورهای عربی برای سقوط دولت مالکی

"محمد الصهیود" عضو ارشد ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد  تلاش های صورت گرفتە برای  سلب اعتماد از کابینە دولت نوری المالکی در پارلمان عراق را یک توطئە خارجی دانست.

وی اظهار داشت: برخی کشور های عربی خواستار سقوط دولت منتخب آقای المالکی هستند و در این راستا مدت زمان زیادی است همە تلاش های مادی و معنوی را برای تحقق این امر ، بیشتر کردەاند.

 الصهیود تصریح کرد: تلاش های برای سلب اعتماد از کابینە نوری المالکی در پارلمان عراق از سوی برخی از جریانهای سیاسی هم اکنون در جریان است و می خواهند از این طریق از دولت منتخب مردم سلب اعتماد کنند.

عضو ائتلاف دولت قانون بە منتخب بودن کابینە آقای مالکی اشارە کرد و گفت: دولت کنونی از طریق کودتا حکومت را در دست نگرفتە است ، این کابینە با رای اکثریت مردم عراق تشکیل شدە است.

وی با اشارە بە اینکە تلاش این افراد قاطعا بی نتیجە خواهد بود ، بر لزوم برخورد با توطئە گران چە در سطح داخلی و چە در سطح خارجی ، تاکید کرد.

این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق که به آمریکا سفر کرده بود، تهدید کرد که دولت نوری المالکی را ساقط می کند.

به گزارش فارس، پس از آنکه عربستان سعودی به کُردهای عراق وعده کرد که هزینه همکاری آنان برای سرنگون کردن دولت کنونی عراق را به آنان پرداخت خواهد کرد، "مسعود بارزانی" امروز از اوضاع عراق انتقاد کرد.

بارزانی پس از چراغ سبز سران آل سعود مدعی شد که عراق به سمت فاجعه و بازگشت به زمان دیکتاتوری پیش می‌رود.

بارزانی گفت که به محض بازگشت به اربیل برای برگزاری نشست فوری با حضور رهبران عراق فراخوان خواهد داد تا در این نشست همه مسائل به طور جدی و صریح و بدون هیچ تعارفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تهدید کرد که اگر "نوری المالکی" نخست‌وزیر دولت عراق در این نشست حضور پیدا نکند و یا تعامل مثبتی با آن نداشته باشد در آن صورت کرد‌ها نیز با نخست‌وزیری او در دولت عراق مخالفت خواهند کرد.

به گفته برخی منابع در خلیج فارس،‌ ریاض، براندازی دولت دموکراتیک عراق را در دستور کار خود قرار داده است و به منطقه کردستان اعلام کرده که حاضر است بهای همکاری آنها برای سقوط بغداد را پرداخت کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول