اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اختصاص 79 میلیون دلار سهمیه ارزی مناطق محروم و عادی مرزنشینان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: 79 میلیون دلار سهمیه ارزی شش ماه اول مناطق محروم و عادی به مرزنشینان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

اختصاص 79 میلیون دلار سهمیه ارزی مناطق محروم و عادی مرزنشینان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ایرج حسن‌پور پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درصد رشد صادرات سال 90 نسبت به سال 89، 19.5 درصد بوده است.

وی افزود: بیش از 300 میلیون دلار کالا در طی سال 90 از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شده که سهم بازارچه‌های مرزی استان 153 میلیون دلار بوده و میزان 185 هزار تن کالا از بازارچه‌های مرزی استان به پاکستان و افغانستان صادر شده که از لحاظ وزنی 28 درصد و از لحاظ ارزشی 65 درصد رشد داشته است.

سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس ماده 210 میزان 650 هزار تن کالا نیز به ارزش 187 میلیون دلار که از سایر گمرکات کشور اظهار شده از بازارچه‌های مرزی استان خارج شده است.

حسن‌پور اضافه کرد: بازارچه‌های مرزی استان سهم بسزایی را در توسعه صادرات استان داشته‌اند به گونه‌ای که بازارچه‌های مرزی میلک و گمشاد تأثیرگذار در صادرات سیمان تولیدی استان به افغانستان هستند.

وی گفت: در سال گذشته، 118 میلیون دلار سهمیه ارزی مناطق عادی و محروم به 82 تعاونی مرزنشین فعال اختصاص یافته است و هم‌اکنون نیز سهمیه عادی و مناطق محروم اختصاص یافته در شش ماه نخست سال‌ جاری بیش از 79 میلیون دلار است و سهمیه شش ماه دوم نیز در شهریور ماه مشخص و اختصاص داده خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های مولد نیز در استان وجود دارد و ایجاد ارزش افزوده برای کالاها، بسته‌بندی مناسب و رعایت استانداردهای لازم از مرزنشینان خواسته می‌شود از تولیدات کیفی استانی به دلیل صادرات به کشورهای همسایه استفاده کنند.

حسن‌پور افزود: از میزان 79 میلیون دلار، 30 میلیون دلار سهمیه مناطق عادی و 49 میلیون دلار سهمیه ارزی مناطق محروم است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول