اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از هفت روز از ترکیدی لوله آب در خیابان میر

10 متر از لوله پوسیده تبدیل به لوله فولادی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان گفت: پس از حادثه ترکیدن لوله آب و به دنبال آن ترکیدن لوله گاز و نشست زمین 10 متر از لوله چدنی قدیمی 49 ساله تبدیل به لوله فولادی می‌شود.

10 متر از لوله پوسیده تبدیل به لوله فولادی می‌شود

حسین اثنی‌عشری دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد نشست دوباره و ترکیدن مجدد لوله آب در محدوده خیابان میر در صبح امروز اظهار داشت: لوله فعلی محل مورد حادثه از جنس چدن و مربوط به سال 1349 است که پس از ترکیدن خاک زیر این لوله جا‌به‌جا و موجب خسارت به لوله چدنی شده که ترکیدن مجدد را به همراه داشته است.

وی افزود: قسمتی از جنوب و قسمتی از شمال پل که منتهی به پل فردوسی و چهارراه نیکبخت است و در یک منطقه سه‌راهی قرار گرفته و لوله کار شده که تأمین آب کوچه‌های آن منطقه را برعهده دارد.

مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان تصریح کرد: قمست لوله آب ترکیده چدنی قبلی طی ساعات پایانی امروز به طول 10 متر به فولادی تبدیل می‌شود.

وی با تأکید به اینکه لوله‌های چدنی موجود با وجود اینکه بیش از 45 سال قدمت دارد، اما هنوز سالم است، ادامه داد: نشتی‌های موجود از جوی‌های منطقه و در اثر گذر برخی از لوله‌های مخابراتی مماس با لوله آب و فاضلاب و فشار وارده به لوله موجود منجر به شکستی شده است.

اثنی‌عشری پوسیدگی برخی از قسمت‌های لوله‌های زیرساختی را از موارد این حادثه برشمرد و گفت: لوله‌های چدنی سنگین است و یکی از دلایلی که موجب نشست دوباره زمین شد همین امر بود که با اقدامات موجود حوادث کنترل و امروز 10 متر از لوله تعویض و فولادی می‌شود.

وی اضافه کرد: حادثه موجود موجب شکستی لوله آب و نیز لوله گاز شد که با توجه به وضعیت موجود و احتمال انفجار حادثه‌ای رخ نداد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول