اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نشست نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در واکنش به نامزدی سلیمان

حزب الوسط مصر: نظام جدید نباید توسط بازماندگان رژیم مبارک اداره شود

خبرگزاری فارس: قرار است، نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر امروز (دوشنبه) با برگزاری نشستی نسبت به نامزدی عمر سلیمان و دیگر بازماندگان رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تصمیم‌گیری کنند.

حزب الوسط مصر: نظام جدید نباید توسط بازماندگان رژیم مبارک اداره شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، واکنش‌های منتقدانه نسبت به نامزدی "عمر سلیمان"، معاون حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع همچنان در مصر ادامه دارد.

در این راستا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه مشترکی ضمن محکوم کردن بازماندگان رژیم سابق و در راس آنها "عمر سلیمان" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کردند که امروز نشستی را در این‌باره برگزار خواهند کرد.

این بیانیه توضیح می‌دهد که این نشست مشترک قرار است، در مقر حزب اسلام‌گرای الوسط برگزار شود.

"طارق الملط"، سخنگوی حزب اسلام‌گرای الوسط گفت که تاکنون سلیم العوا، عمرو موسى، هشام البسطویسى، أبو العز الحریرى و أیمن نور برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده‌اند و انتظار می‌رود، مابقی نمایندگان نیز در این نشست حضور یابند.

این درحالی است که حزب اسلام‌گرای الوسط روز گذشته در لایحه پیشنهادی که تسلیم هیئت رئیسه مجلس  کرد، خواستار ممنوعیت نامزدی مقامات رژیم سابق برای تصدی پست‌های ریاست جمهوری، معاونت ریاست جمهوری، نخست‌وزیری یا وزیری به مدت پنج سال از زمان برکنار شدن از پست‌های مذکور شد.

این حزب تاکید کرد که نمی‌توان پذیرفت که نظام جدید توسط همان افرادی اداره شود که در رژیم سابق فعالیت و سیاست‌های این رژیم را اجرا می‌کردند و با توجه به اینکه پست ریاست‌جمهوری نمادی برای ایجاد تغییر در نظام سیاسی و منعکس‌کننده انتقال ملت به مرحله دیگری در نظام و تحرک سیاسی است، چه از نظر شرعی و چه از نظر قانونی قابل قبول نیست که فرصت دیگری برای بازماندگان رژیم سابق فراهم کرد تا برای احراز این پست با دیگر نامزدها رقابت کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول