اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان:

هرمزگان قابلیت تبدیل شدن به شاه‌راه ارتباطی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان ضمن تشریح عملکرد حوزه مخابراتی ارتباطی هرمزگان طی دولت‌های نهم و دهم، گفت: این استان قابلیت تبدیل شدن به شاه‌راه ارتباطی کشور را دارد.

هرمزگان قابلیت تبدیل شدن به شاه‌راه ارتباطی کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بابک تراکمه صبح امروز در نشستی پیرامون عملکرد شرکت مخابرات هرمزگان در دولت‌های نهم و دهم با بیان اینکه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله بخش‌هایی است که در تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله نقش محوری و کلیدی دارد، اظهار داشت: هنگام آغاز به کار دولت نهم، استان دارای 249 هزار و 932 تلفن ثابت بود که این میزان تا فروردین‌ماه سال 1391 به 441 مشترک رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه مخابرات هرمزگان در مدت مذکور بیش از 191 هزار شماره عملکرد در بخش تلفن همراه و 898 هزار و 33 نفر مشترک داشته افزود: این آمار نیز هم‌اکنون به 104 هزار مشترک افزایش یافته یعنی 950 هزار و 167 مشترک.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات هرمزگان اضافه کرد: در بخش‌های ICT روستایی و اینترنت که یکی به دلیل توجه خاص دولت به مناطق محروم و دیگری سرعت نفوذ و خبرساز بودن آن، در تحلیل عملکرد دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است نیز مخابرات هرمزگان دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

تراکمه ادامه داد: در شهریورماه 84 هم‌زمان با آغاز به کار دولت نهم، هزار و 32 روستا دارای ارتباط بودند که هم‌اکنون این میزان به هزار و 461 روستا رسیده است.

وی با بیان اینکه تا شهریور سال 84 هیچ روستایی در استان از خدمات دفاتر ICT بهره‌مند نبود، یادآور شد: هم‌اکنون 340 روستای استان دارای ICT روستایی هستند که خدمات دولت الکترونیک و پیشخوان دولت ر ا به روستاییان ارائه می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: در بخش توسعه شبکه فنـاوری اطلاعات هم‌اکنون تمام شهرها دارای سیستـم انتقال اطلاعات (اینترنت) هستند.

به گفته وی، تعداد مشترکان دیتا به 194 هزار و 11 و پورت‌های واگذار شده در هرمزگان به 164 هزار و 11 پورت رسیده است.

تراکمه با اشاره به وضعیت مصوبات دولت در حوزه ارتباطات طی سه دور سفر گذشته نیز افزود: 11 بند از مصوبات دوره‌های قبلی سفر هیئت دولت به استان در حوزه مخابرات شامل 150 هزار شماره تلفن ثابت، برقراری ارتباط تلفن خانگی 120 روستا، واگذاری 125 هزار شماره تلفن همراه، واگذاری 500 پورت دیتا، تجهیز 150 روستا به دفاتر ICT روستایی، پوشش کامل ارتباطی تلفن همراه در جاده‌های استان، به روز رسانی واگذاری تلفن ثابت و اتصال تمام شهرهای استان به فیبر نوری کشور بوده که تمام این تعهدات به طور کامل محقق شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات در پایان با اشاره به موقعیت استان اذعان داشت: در کنار توسعه داخلی، نباید این مهم را از نظر دور داشت که موقعیت سوق‌الجیشی استان قابلیت تبدیل شدن به شاه‌راه ارتباطی کشور را دارد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول