اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نامزدی معاون مبارک در انتخابات/ هشدار اخوان المسلمون برای انقلاب دوم مصر

خبرگزاری فارس: نامزد جماعت اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزدی عمر سلیمان، دست راست حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور در انتخابات ریاست جمهوری را توهین به انقلاب ملت مصر دانست و درباره وقوع انقلاب دوم در این کشور هشدار داد.

نامزدی معاون مبارک در انتخابات/ هشدار اخوان المسلمون برای انقلاب دوم مصر

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "خیرت الشاطر"، نامزد اول جماعت اخوان المسلمون و حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری مصر نامزدی "عمر سلیمان"، معاون حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و رئیس سازمان اطلاعات و امنیت رژیم سابق در  انتخابات را توهین به انقلاب و ملت مصر دانست.

این عضو برجسته جماعت اخوان المسلمون مصر تاکید کرد که عمر سلیمان در صورتی در انتخابات پیروز خواهد شد که در آن تقلب‌هایی صورت گیرد و این به معنای وقوع دومین انقلاب در مصر است.

الشاطر در ادامه افزود: متاسفانه برخی رسانه‌های مصری از نامزدی سلیمان استقبال کردند، در حالی‌که این اقدام توهین به انقلاب و ملت مصر است، چون همه می‌دانند که سلیمان از سران اصلی رژیم مبارک و از افراد مورد اعتماد او بود، به‌گونه‌ای که با تنگ شدن عرصه بر مبارک و قرار گرفتن انقلاب در آستانه پیروزی، وی قدرت را به سلیمان تحویل داد و او را به معاونت خود منصوب کرد.

وی تاکید کرد: درست است که شهروند مصری که شرایط نامزدی در انتخابات را داشته باشد، می‌تواند در آن نام‌نویسی کند، اما نمی‌توان حضور فردی چون سلیمان در این انتخابات را پذیرفت و بسیاری از مردم مصر از این موضوع خشمگین هستند.

گروه‌ها و تشکل‌های انقلابی و حزبی مصر مخالفت قاطع خود با نامزدی سران رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری را مورد تاکید قرار دادند.

انتخابات ریاست جمهوری مصر 3 و 4 خرداد برابر با 23 و 24 می برگزار شود و شورای عالی نظامی حاکم بر مصر وعده داده، پس از انتخاب رئیس جمهور و در صورت عدم به پایان رسیدن تدوین قانون اساسی جدید کشور قدرت را به رئیس جمهور و دولت غیر نظامی تحویل خواهد داد.

روز گذشته در حالی مهلت نام‌نویسی از نامزدهای ریاست‌ جمهوری مصر به پایان رسید که 23 نفر در کمیته عالی انتخابات با ارائه مدارک خود نام‌نویسی کردند.

از امروز مهلت یک هفته‌ای برای تقدیم اعتراض‌ها نسبت به نامزدها آغاز می‌شود و فهرست نهایی نامزدها روز 26 ماه‌جاری میلادی اعلام خواهد شد.

با پایان یافتن زمان اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر بحث و جدل‌ها درباره شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی کمیته انتخابات ریاست جمهوری انتخابات آغاز شده است.

بیست و سه نامزد ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری مصر را عبارتند از:

- "عمر سلیمان" با جمع آوری 44 هزار امضا،

- "خالد علی" با جمع آوری 32 امضای نمایندگان پارلمان،

- "محمد مرسی" از حزب آزادی و عدالت،

- "حسام خیرت" از حزب سوسیالیست عربی،

- "مرتضی منصور" از حزب قومی مصر،

- "عبدالله الاشعل" از حزب الاصاله،

- "ممدوح قطب" حزب الحضاره،

- "اشرف بارومه" حزب الکنانه هشت نامزدی بودند که روز گذشته در کمیته عالی انتخابات حاضر شده و رسما در این انتخابات نام‌نویسی کردند.

از سوی دیگر روزنامه الاهرام مصر امروز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که که بر اساس آن "عمروموسی"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب از دیگر نامزدها پیشی گرفته است.

در رده دوم این نظرسنجی شیخ "حازم صلاح" قرار دارد که فاصله خود را با عمروموسی نسبت به نظرسنجی‌های قبلی کاهش داده است. الاهرام در این‌باره نوشت: به نظر می‌رسد موضوع تابعیت مادر شیخ صلاح در افزایش محبوبیت وی موثر بوده است.

در رده سوم این نظرسنجی "عبدالمنعم ابوالفتوح"، از شخصیت‌های برجسته اخوان المسلمون قرار دارد که بالاتر از دو نامزد وابسته به رژیم مبارک یعنی "عمر سلیمان" و "احمد شفیق" قرار دارد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول