اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده از کالاهای ایرانی فرهنگ شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید تلاش کنیم استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی فرهنگ شود.

استفاده از کالاهای ایرانی فرهنگ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی محمد آزاد یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان در استانداری اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا شعار امسال با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را اجرایی کرده و بار دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا لبیک گوییم.

وی افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای تضعیف نظام استفاده کرده اما نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد و این بار تلاش می‌کند از طریق مسائل اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی ایران خسارت وارد کند.

آزاد بیان کرد: باید با اجرایی کردن عنوان امسال، وضعیت اقتصادی کشور را بیش از پیش ارتقا دهیم.

استاندار سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: اگر ما تولیدات ملی خود را افزایش دهیم و از کارها و تولیدات داخلی خود حمایت کنیم این روزنه نیز بر دشمنان بسته شده و آنها را از توطئه‌چینی در این زمینه علیه ایران اسلامی باز می‌دارد.

وی افزود: برای اجرایی شدن شعار سال‌جاری کار گروه‌هایی در دولت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تولیدات ایرانی با برندهای خارجی در کشور مشاهد می‌شود گفت: نباید افتخار کنیم که لوازم خانگی منزل‌مان خارجی است بلکه باید  افتخار کنیم که از تولیدات داخلی کشور خود استفاده می‌کنیم.

آزاد تصریح کرد: باید ادارات و دستگاه‌های مختلف در این زمینه مشارکت و همکاری کرده ومردم را نسبت به استفاده از تولیدات ملی تشویق کنند.

وی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی نیز علاوه بر ارتقا کیفیت کالاهای خود، با قیمت مناسب آنها را وارد بازار کرده تا مردم با رغبت تمام از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی در ادامه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در سال 90 در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته سال بسیار خوبی در زمینه اختصاص اعتبارات بود به گونه‌ای که اعتبارات استانی جاری وعمرانی هردو بصورت 100 درصد به استان تخصیص یافت.

وی گفت: محقق شدن سهم اشتغالی که برای این استان پیش‌بینی شده بود از دیگر موفقیت‌های سال 90 است.

آزاد بیان داشت: پروژه‌های زیربنایی مختلفی از جمله قطار مسافربری در نوروز سال 90 راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: از نوروز امسال قطار مسافربری زاهدان به مقصد تهران نیز راه‌اندازی شد و دیگر در مسیر توقف نداشته و زاهدان را به مقصد تهران ترک می‌کند که این نیز سبب خوشحالی مردم استان است.

استاندار سیستان‌و بلوچستان یادآور شد: برگزاری انتخاباتی موفق و تصویب منطقه چابهار بعنوان دومین  قطب پتروشیمی کشوراز دیگر اقدامات انجام شده و دستاوردهای به عمل آمده در سال 90 است.

وی از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد گفت: خوشبختانه با وضعیت امنیتی مطلوبی که امروز در این منطقه به چشم می‌خورد، شاهد رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این استان هستیم و زمینه ایجاد و راه‌اندازی کارخانجات مختلف در دستور کار قرار دارد.

آزاد با اشاره به برنامه‌های در دستور کار سال‌جاری بیان داشت: حضور مردم در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها مهمترین پشتوانه ایران اسلامی بوده و در واقع قدرتمندترین سلاح کشور در مقابل دشمنان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در بازار گران فروشی حاکم است از مسئولان متولی خواست تا ضمن کنترل بازار با هرگونه گرانفروشی که به بهانه‌های مختلف از جمله گران شدن قیمت ارز انجام می‌شود برخورد قاطع صورت گیرد.

آزاد درادامه بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال آخرین سال دولت دهم است، تمامی کارها و پروژه‌های نیمه تمام باید اجرایی شده، مستند سازی شود تا دولت آینده برنامه‌های جدید خود را پیاده کرده و برای اتمام کارهای نیمه تمام وقت و بودجه صرف نکند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول