اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامزدهای سرشناس انتخابات مصر به روایت تصویر

خبرگزاری فارس: نامزدهای انتخابات سال 2012 در مصر نام نویسی کردند و به زودی رقابت سیاسی بین احزاب برای رسیدن به کرسی خالی ریاست جمهوری مصر شدیدتر خواهد شد.

نامزدهای سرشناس انتخابات مصر به روایت تصویر

به گزارش فارس، رقابت انتخاباتی در مصر هر روز رنگ بوی جدیدی به خود می‌گیرد و احزاب مختلف تلاش دارند تا اولین کرسی ریاست جمهوری در دوره پس از مبارک را بدست آورند.

 

اخوان المسلمین با خیرات الشاطر وارد میدان شده، تاجری که سال ها حامی اخوان بوده و مدت زیادی در زندان‌های رژیم مبارک به سر برده، پس از آزادی با قدرت وارد میدان شده است و محبوبیت زیادی نیز در میان مردم مصر دارد.

خیرات الشاطر پس از ثبت نام برای انتخابات ریاس جمهوری

 

حمدین صباحی دیگر کاندیدای انتخابات مصر است که از طرف جناح ملی گرای مصر موسوم به ناصری‌ها حمایت می شود.

نامزد جناح ناصری‌های مصر برای ریاست جمهوری

 

صباحی که از اعضای کلیدی جنبش دموکراسی خواهانه "الکفایه" علیه حکومت حسنی مبارک بود، اکنون از طرف حزب "الکرامه" برای انتخابات نامزد شده است.

 

عبدالمنعم ابوالفتوح عضو سابق اخوان المسلمین که رئیس سابق اخوان نیز بوده یکی دیگر از کاندیداهای مهم انتخابات است که با دیگر کاندیدها برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری مصر تلاش زیاید خواهد کرد.

ابوالفتوح عضو سابق اخوان المسلمین که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده

 

عمر سلیمان شاید در میان دیگر اسامی موجود در میان کاندیدهای انتخابات از همه شناخته شده تر است.وی که سال‌ها رئیس دستگاه اطلاعات حسنی مبارک بوده و وی را معمار روابط اطلاعاتی و امنیتی گسترده ای رژیم قاهره با آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند.

 

سلیمان در ایام انقلاب مصر سمت معاونت مبارک را بر عهده داشت و در سرکوب مردم دست داشت و بسیاری از کارشناسان حقوقی براین باورند سلیمان نیز باید پای میز محاکمه کشیده می‌شد.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول