اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودان جنوبی از آمریکا تجهیزات نظامی کارکرده خریداری می‌کند

خبرگزاری فارس: دولت سودان جنوبی قصد دارد در راستای توسعه زیربناهای نظامی خود طی معامله‌ای با وزارت دفاع آمریکا تجهزات نظامی به کار گرفته شده در جنگ عراق و افغانستان را خریداری کند.

سودان جنوبی از آمریکا تجهیزات نظامی کارکرده خریداری می‌کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الیوم السابع"، دولت سودان جنوبی تصمیم دارد تجهیزات نظامی مورد استفاده آمریکا و نیروهای ناتو در عراق و افغانستان را خریداری کند.

منابع بلندپایه دیپلماتیک مرکز خدمات رسانه‌ای سودان گفتند دفتر کنسول آمریکا در جوبا نامه‌ای را از دولت سودان جنوبی برای واشنگتن دریافت کرده است که در آن جوبا تمایل خود را برای در اختیار گرفتن تجهیزاتی که زیربنای سودان جنوبی را توسعه بخشد اعلام کرده است.

در این نامه جوبا خواستار خرید تجهیزاتی شده است که آمریکا و نیروهای ناتو در عراق و افغانستان به کار گرفته‌اند.

منابع مذکور که خواستند نامشان فاش نشود تاکید کردند با توجه به هزینه‌های سنگینی که ارتش خلق جنوب سودان از درگیری با نیروهای ارتش سودان متحمل شده است با کمبود قدرت نظامی مواجه است بنابراین دولت جوبا از طریق هماهنگی با وزارت دفاع آمریکا به دنبال حمایت از زیربناهای نظامی خود در جنوب سودان است.این منابع گفتند محافل غربی اخیرا به دولت سودان جنوبی توصیه کرده است گوشی تلفن‌های همراه که نیروهای آمریکایی در عراق به کار برده بودند و اخیرا از طریق یکی از کشورهای عربی به آمریکا ارجاع داده شده است خریداری کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول