اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

گفت‌وگو با یک واقف در حوزه انرژی هسته‌ای همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای:

وقف در حوزه انرژی هسته‌ای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است

خبرگزاری فارس: یک واقف در حوزه انرژی هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید وقف‌های جدید و قدیم بنابر نیاز روز انجام شود به همین دلیل وقف خود را در حوزه انرژی هسته‌ای انجام داده‌ام.

وقف در حوزه انرژی هسته‌ای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است

علی دیباچی در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: انگیزه بنده از وقف در حوزه انرژی هسته‌ای این بود که وظیفه هر فردی است که این کار را در این حوزه انجام دهد چرا که وقتی دانشمندان هسته‌ای ما را ناجوانمردانه ترور می‌کنند برای پیشبرد مسائل علمی کشور و به دلیل اینکه جوانان ما خود را وقف پیشرفت کشور کرده‌اند وظیفه هر فرد ایرانی است که نسبت به این موضوع حساس باشد و از هر طریقی که می‌تواند از این وقف‌ها حمایت کند.

وی ادامه داد:‌ ما نیز تابع ولایت هستیم و مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید وقف‌های جدید و قدیم بنابر نیاز روز انجام شود.

دیباچی افزود: بنابراین ما نیز به دلیل اینکه یکی از نیازهای مبرم روز انرژی هسته‌‌ای است و به دلیل اینکه انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است باید از این موضوع حمایت کنیم و دنیا هم بداند که رهبر و دولت ما تنها نیست بلکه ملت حاضرند اگر مالی داشته باشند ، ابراز حمایت کنند.

این واقف در خصوص وقفی که انجام داده است، گفت:‌ بنده یک واحد آپارتمانی به ارزش حدود 100 میلیون تومان را وقف توسعه و گسترش فناوری هسته‌ای کرده‌ام.

وی عنوان کرد: قرار است این آپارتمان در اختیار مسئولان قرار گیرد و هر طور که خودشان صلاح می‌دانند در راستای اهداف علمی انرژی هسته‌ای استفاده شود.

دیباچی ضمن توصیه به مردم برای وقف در راستای انرژی هسته‌ای افزود: وقف سنتی حسنه‌ای است که از صدر اسلام انجام می‌شده و حضرت امیرالمومنین(ع) چاه‌هایی را به دست خود حفر کرده و وقف کرده‌اند.

این واقف بیان کرد: هم اکنون نیز این سنت حسنه در جامعه باید ترویج شود و توسعه پیدا کند و مردم نیز باید در این زمینه فعالیت‌ بیشتری داشته باشند.همچنین مردم باید در حوزه فرهنگ و آموزش نیاز جامعه را سنجیده و وقف انجام دهند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان، دولتمردان و بزرگان دینی سنت حسنه وقف را حمایت کرده و با دست خود وقف انجام دهند و اموال خود را وقف کنند تا این سنت در جامعه ما بهتر جا بیفتد.

دیباچی بیان کرد: با توجه به عملکرد ضعیف سابق در حوزه وقف همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند "وقف باید وقف‌های جدید باشد" باید راه‌های جدید در این حوزه باز شود و دیگران این کار را انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در راه ولایت شهید شدند و باید الگوی ما نیز این بزرگان باشند و دیگران که به مسئله وقف کم‌توجه بوده‌اند بیشتر باید به این حوزه توجه کنند.

به گزارش فارس قرار است امروز همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای از علی دیباچی واقف خیراندیش که بهمن‌ماه سال 1390 یک واحد ساختمان مسکونی خود را وقف توسعه انرژی هسته‌ای کرده است با حضور مسئولان عالی رتبه کشور تجلیل شود.

علی دیباچی واقف ساکن شهرستان گراش استان فارس است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول