اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از زندانیان سیاسی فاش کرد

شیوه‌های شکنجه در زندان‌های تشکیلات خودگردان از زندان صهیونیست‌ها نیز بدتر است

خبرگزاری فارس: "محمد عبدالکریم عمرو" که بلافاصله پس از آزادی از زندان‌های تشکیلات خودگردان در الخلیل پس از 20 ماه به اسارت صهیونیست‌ها در آمد، از شدیدترین شکنجه‌های زندانیان سیاسی در زندان‌های این تشکیلات خبر داد.

شیوه‌های شکنجه در زندان‌های تشکیلات خودگردان از زندان صهیونیست‌ها نیز بدتر است

به گزارش فارس، "محمد عبدالکریم عمرو" چندین ساعت پس از آزادی از بند سرویس های حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان و بازداشت مجدد از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت: سرویس های حفاظت اطلاعات این تشکیلات به انواع شکنجه علیه وی متوسل شده اند، تا بدین گونه وی را وادار کنند که به همدستی و رابطه با شهید "مامون النتشه" اعتراف کند ؛ کسی که نظامیان صهیونیست قبل از ترور وی و "نشات الکرمی" در هشتم اکتبر سال 2010، چندین ماه او را تحت تعقیب و پیگرد قرار داده بودند.

وی گفت: من 4 ماه تحت بازجویی بودم و در یک سلول انفرادی تاریک که انسان نمی تواند در آن تحمل بیاورد، محبوس بودم. مدیریت زندان شیوه های ابتکاری شکنجه را علیه من به کار می برد که حتی صهیونیست ها نیز چندین سال است از چنین شیوه هایی استفاده نمی کنند، چرا که این شیوه ها با تمامی قوانین بین المللی منافات دارد.

این اسیر 24 ساله ضمن ابراز نگرانی از اینکه هر لحظه ممکن است صهیونیست ها وی را بازداشت کنند، تشریح کرد: صهیونیست ها قبلا من را نمی شناختند، اما سرویس های حفاظت اطلاعات اینقدر من را تحت فشار قرار دادند تا بالاخره به فعالیت برای گروه های مقاومت اعتراف کردم و طبق تجربه های دوستانم که پس از آزادی از زندان های تشکیلات خودگردان بلافاصله به بازداشت صهیونیست ها درآمدند، هر لحظه این احتمال را می دهم که صهیونیست ها من را نیز بازداشت کنند.

عمرو ضمن تشکر و قدردانی از کسانی که به هنگام بازداشت با وی اعلام همبستگی نموده اند، از کم بودن تعداد حامیانش گلایه کرد و از طریق این مصاحبه با ارسال پیامی از ملت فلسطین خواست تا زندانیان و خانواده های آنان را تنها نگذارند و گفت: فرزندان خود را همچون لقمه ای گوارا در اختیار کسانی قرار ندهید که از انسانیت بویی نبرده اند.

 

متن کامل این مصاحبه در ذیل می‌آید:

 

خدا را شکر که اکنون در سلامت کامل به سر می برید، بفرمایید کی و چگونه بازداشت شدید؟

خسته نباشید و خدا شما را از هر بدی به دور بدارد. شماری از عناصر سرویس های حفاظت اطلاعات شهر الخلیل در تاریخ 6/9/2009 زمانی که در راه خانه بودم، سد راهم شده و مرا به مرکز اطلاعات خود انتقال دادند. خانواده من از این امر خبر نداشتند و 2 روز کامل دنبال من می گشتند تا بالاخره فهمیدند که من بازداشت شده ام.

 

1 سال و نیم بازداشت در زندان های تشکیلات خودگردان بر تو چگونه گذشت. آیا مورد شکنجه قرار گرفتی؟

از اولین لحظه ای که وارد مرکز سرویس های حفاظت اطلاعات در الخلیل شدم، قبل از انجام بازجویی، مورد آزار و شکنجه های مختلف قرار گرفتم، از جمله اینکه دستانم را از پشت می بستند به گونه ای که شانه هایم بیرون می زد و من را در حالی که کیسه ای روی سرم می کشیدند، بر یک صندلی قرار می دادند، سپس کرسی را از زیر پایم می کشیدند تا در هوا معلق بمانم.

یکی دیگر از شیوه های شکنجه این بود که من را کاملا لخت کرده و وادارم می کردند که در هوای سرد با آب سرد دوش بگیرم، حال آنکه الخلیل یکی از سردترین مناطق کرانه باختری است. من 4 ماه در سلول های انفرادی تاریک و فاقد هرگونه روشنایی که انسان تاب ماندن در آن را نداشت تحت بازداشت بودم.

 

سرویس های امنیتی رام الله چه نقشی در شناسایی عناصر مقاومت دارند و این سرویس ها چه اتهاماتی را به منظور توجیه بازداشتتان به شما وارد کردند؟

اصلی ترین اتهام من عضویت در جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بود و در جریان بازجویی نیز همواره بر رابطه من با شهید "مامون النتشه" تاکید می کردند. صهیونیست ها قبل از بازداشتم از سوی تشکیلات خودگردان، من را نمی شناختند، اما اکنون و پس از شکنجه های سخت و طاقت فرسا و اعتراف به فعالیت برای گروه های مقاومت، هر لحظه امکان دارد صهیونیست ها مرا بازداشت کنند. سرویس های حفاظت اطلاعات اکنون پس از آزادی ام، مرا همچون لقمه ای گوارا در اختیار صهیونیست ها قرار داده اند تا همانند دیگر دوستانم من را نیز بازداشت کنند.

 

پس از مدتی دوری از زندان های تشکیلات خودگردان، پیغامی در این خصوص برای دیگران دارید؟

ابتدا از تمامی کسانی که با من و دیگر برادرانم اعلام همبستگی نموده و خواستار آزادی ما شده اند، تشکر و قدردانی می کنم، اما از بسیاری از هموطنانم که از یاری و کمک به ما سرباز زده اند و به بهانه چند دستگی و اختلافات داخلی با ما همبستگی ننموده اند، گلایه دارم. ما نه به خاطر همکاری با صهیونیست ها یا فعالیت علیه تشکیلات خودگردان در کرانه باختری بازداشت شده ایم، بلکه دلیل بازداشت ما مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

دوم، من از گروه های فلسطینی و کمیته آشتی ملی می خواهم که بازداشت شدگان در زندان های تشکیلات خودگردان را ملاقات کنند و پای سخنان آن ها نشسته و با چشمان خود ببینند که در داخل این زندان ها چه جنایت های غیر انسانی و وحشیانه ای علیه آن ها صورت می گیرد.

سوم اینکه من در صورت بازداشت از سوی رژیم صهیونیستی، مسوولیت کامل این اقدام را متوجه سرویس های حفاظت اطلاعات و محمود عباس رئیس انتصابی تشکیلات خوگردان می دانم و می گویم حال که شما من را بازداشت کرده اید، همانگونه که ادعا می کنید من را در مقابل صهیونیست ها حمایت کنید. اگر واقعا راست می گویید بیایید و در منزلم از من محافظت کنید.

 

اکنون که چند ساعت است از زندان های تشکیلات خودگردان آزاد شده ای، چه سخنی داری؟

واقعا نمی دانم که می توانم شب را در منزلم باشم یا نه. اما تجربه ها بیانگر این است که هر لحظه باید در انتظار بازداشت از جانب صهیونیست ها باشم، به همین خاطر خواستار مقابله یکپارچه تمامی طرف ها با همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی هستم، تا بدین گونه فلسطین را از این اوضاع نابسامان رهایی بخشیم و از هیچ تلاشی برای آزادی فلسطین از لوث اشغالگری صهیونیست ها فرو گذاری نکنیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول