اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90 صورت گرفت

تولید 5.2 میلیون تن سیمان در کارخانجات سیمان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در سال 90 کارخانجات سیمان استان بیش از 5.2 میلیون تن سیمان تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 760 هزار تن افزایش تولید داشتند.

تولید 5.2 میلیون تن سیمان در کارخانجات سیمان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده اظهار داشت: در سال گذشته چهار کارخانه فعال تولیدکننده سیمان استان جمعاً 5.2 میلیون تن سیمان تولید کرده که علاوه بر افزایش حدود 20 درصدی نسبت به مدت مشابه برای نخستین بار به بیش از 90 درصد ظرفیت اسمی نیز دست یافته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه کمیته استانی ماده یک سیمان را به عنوان یک نهاد کارآمد در راستای توسعه این صنعت برشمرد و خواستار برگزاری مستمر جلسات آن بین مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و کارآفرینان بخش خصوصی این صنعت و نیز پیگیری برگزاری کمیته ملی جامع سیمان در استان شد.

صفرزاده با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه تولید و مصرف سیمان استان از سطح کشور بالاتر است، تشکیل مرکز تحقیقات سیمان که فرایند توسعه تولید و صادرات این صنعت در استان را ترسیم و دنبال نماید را امری اجتناب ناپذیر برای کارخانجات سیمان دانست.

وی ضمن حمایت از بحث تشکل‌گرایی در بین بنگاه‌های اقتصادی، از مدیران کارخانجات سیمان خواست تا نسبت به تشکیل انجمن صنایع همگن سیمان برای پیگیری مسائل صنفی خود اقدام کنند.

وی سیمان را از جمله کالاهای مزیت‌دار، صادراتی استان خواند و گفت: در سال گذشته علاوه بر تأمین نیاز سیمان استان، حدود 900 هزار تن سیمان به ارزش تقریبی 70 میلیون دلار نیز از گمرکات خراسان‌رضوی به خارج کشور صادر شده است. 

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول