اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌ و بلوچستان:

کتاب از مهم‌ترین عناصر فرهنگی در بسط و گسترش اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: کتاب از مهمترین عناصر فرهنگی در بسط و گسترش اسلام بوده و نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا کرده است.

کتاب از مهم‌ترین عناصر فرهنگی در بسط و گسترش اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کتاب یکی از عوامل تأثیرگذاری بوده که موجب شده تا بسیاری از وقایع و رویدادهای تاریخ اسلام و نیز افعال، اعمال، منش، سیره و سنت رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) به نسل‌های بعدی منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز پیدایش دین مبین اسلام مهم‌ترین آموزه ماندگار که توسط نبی مکرم اسلام برای مسلمانان به ودیعت نهاده شده است، توجه و عنایت ویژه‌ای بود که آن حضرت به امر علم‌آموزی داشته افزود: کتاب به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مؤلفه‌ها و ملزومات تبلیغ دین به‌ شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: رسالت خطیر کلام مکتوب در بسط و ترویج فرهنگ ناب اسلامی طی ادوار و اعصار گذشته بر کسی پوشیده نیست و کتاب به‌ عنوان بستر و زمینه نگارش مطلب، همواره در انتقال مفاهیم ارزشی، نقشی مهم ایفا کرده و سبب پدید آمدن فرهنگی تحت عنوان فرهنگ مکتوب شده است.

قربانپور عنوان کرد: کتاب به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مؤلفه‌ها و ملزومات تبلیغ دین به‌ شمار می‌رود، با نگاهی به سیره عملی نبی مکرم اسلام (ص) و آموزه‌های قرآن کریم این مطلب برای انسان نمایان می‌شود که نگاشتن و به رشته تحریر در آوردن هم دارای تقدس بوده و هم می‌تواند باعث احاطه فرد به جوانب مختلف علم شود.

وی گفت: کتاب می‌تواند به‌ عنوان یکی از عناصر فرهنگی در ادوار و زمان‌های مختلف، علاوه بر فرهنگ‌سازی به انتقال و اشاعه فرهنگی نیز بپردازد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کتاب صرف نظر از بعد موضوعی آن اگر در بر گیرنده مطالب با ارزشی باشد، می‌تواند ضمن صیانت از فرهنگ متعالی جامعه، آن را بی‌هیچ کم و کاستی به نسل نو ارائه کند به ‌طوری که با مطالعه آن گویی انسان در آن دوره می‌زیسته است.

قربانپور بیان کرد: کتاب به‌ عنوان یک میراث گرانبها در هر برهه از زمان حامل پیامی در خور توجه در ابعاد گوناگون خواهد بود، کتاب همچون صدفی، در دل خود مروارید فرهنگ والا و کهن را پرورانده و به جامعه عرضه می‌کند.

وی افزود: امروزه کتبی که در جامعه کنونی تألیف می‌شود در تعامل با پیشرفت علم و تکنولوژی و فناوری اطلاعات و روند رو به تزاید فضاهای مجازی است. 

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول