اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

معاون اول قوه قضاییه:

حمایت از تولید ملی گفتمان غالب کشور شود

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه با تبیین نقش دستگاه قضایی در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: حمایت از تولید ملی گفتمان غالب کشور شود.

حمایت از تولید ملی گفتمان غالب کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با اشاره به اینکه نام گذاری هر سال بر اساس نیاز کشور و نیاز سنجی صورت می‌گیرد گفت: شعار حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از مؤلفه های مهم اقتدار، امنیت ملی و استقلال کشور و رمز ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنانی است که به تحریم اقتصادی و تهدیدها دست زده اند.

معاون اول قوه قضاییه با اعلام اینکه باید در سه سطح در این زمینه کار شود اظهار داشت: کار ابتدایی تبیین موضوع تولید ملی است، لازم است مشخص شود بخش‌های مختلف کشور اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضایی و همچنین لایه های مختلف نظام در این ارتباط چه وظایفی دارند. 

وی گفت: در سطح دوم باید گفتمان غالب در کشور گفتمان حمایت از تولید ملی شود و بطور جدی باید در همه سطوح حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی مطرح باشد.

رئیسی تحقق عملی و میدانی را سطح سوم حمایت از تولید ملی دانست و افزود: باید در پایان هر فصل کاری و یا پایان سال کارنامه هر دستگاه و نحوه انجام وظایف آن در قبال شعار امسال مشخص و نیز مسیر کار سنجیده شود.

وی اظهار داشت: موضوع تولید ملی موضوعی کاملاً قابل ارزیابی و ارزشیابی و اندازه گیری است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه محور این قضییه بدون تردید دولت است گفت: مجلس در این خصوص تنقیح قوانین و مقررات و تصویب قوانین در حمایت از تولید ملی را بر عهده دارد.

وی نقش دستگاه قضایی را نیز درباره تحقق شعار حمایت از تولید ملی مهم دانست و اظهارداشت: در جلسه 9 فروردین مسئولان دستگاه قضایی، تشکیل کمیته‌ای تصویب شد تا وظایف قوه قضاییه در این ارتباط و نحوه کار را مشخص کند.

معاون اول قوه قضاییه با اعلام اینکه نخستین جلسه این کمیته تشکیل شده است از سازمان بازرسی کل کشور نام برد و گفت: این سازمان وظیفه نظارتی بر تمام دستگاه‌ها را برعهده دارد و این نگاه را باید به صورت گسترده با حمایت از تولید ملی انجام دهد.

وی نقش دیوان عدالت اداری را نیز مهم برشمرد و اظهارداشت: دیوان عدالت اداری می‌تواند آن بخش از تصمیمات و آیین نامه‌ها را که بر خلاف حمایت از تولید ملی است لغو و از دستورالعمل هایی که در جهت تقویت این موضوع است حمایت کند.

رئیسی افزود: رسیدگی به پرونده هایی که می‌تواند در جهت حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موثر واقع شود نیز باید در دستگاه قضایی مورد توجه باشد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در اولین جلسه‌ای که به منظور تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در دستگاه قضایی برگزار شد، نظرات در بخش‌های مختلف جمع بندی شد تا در حضور رئیس و مسئولان عالی قوه قضاییه مطرح و برنامه‌های دستگاه قضایی اعم از نظارتی و قضاوتی در جهت حمایت از این موضوع در سال جاری به کار گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود از قاچاق کالا به عنوان مانع بزرگ در حمایت از تولید ملی نام برد و افزود: هر چه قاچاق کالا محدودتر شود تولید ملی رونق بیشتری خواهد گرفت و باید سازوکارهایی در نظام بانکی و پولی، صادرات و واردات لحاظ شود که قاچاق کالا برای قاچاقچی به صرفه نباشد.

رئیسی با بیان اینکه باید سیاست‌های اقتصادی در جهت پیشگیری از قاچاق کالا باشد گفت: در نقاط مرزی کشور بیشترین پرونده مربوط به قاچاق کالا است ولی مبارزه با قاچاق کالا نباید صرفاً در برخورد قضایی و انتظامی دیده شود.

وی تأکید کرد: باید تسهیلات در بانک‌ها به بخش‌های مختلف تولیدی و تولید کنندگان که کارآفرینی و سرمایه گذاری سالم دارند اختصاص یابد و در جلسه تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در قوه قضاییه مطرح شد که سازمان بازرسی کل کشور نظارت کند که تسهیلات بانکی به سمت حمایت از تولید و تولید کنندگان هدایت شود.

معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد در تمام بخش‌های کشور، ‌بخصوص دولت که محور اصلی تحقق شعار مقام معظم رهبری است با حمایت مجلس و قوه قضاییه تحقق عملی حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شکل گیرد و دستگاه‌ها کارنامه درخشانی حضور مردم و مقام معظم رهبری ارایه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول