اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری و هنرمند تلویزیون خبر داد

تهیه مجموعه "سفری به اصفهان در کوچه باغ ایران"

خبرگزاری فارس: مجری و هنرمند تلویزیون گفت: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های مختلف نهفته در بیشتر مناطق کشور به ویژه در اصفهان، در اقدامی بی‌نظیر جمعی از هنرمندان اصفهانی دو مجموعه ویدئویی فرهنگی با نام‌های "سفری به اصفهان" و "کوچه باغ ایران" تهیه کرده‌اند.

تهیه مجموعه "سفری به اصفهان در کوچه باغ ایران"

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های مختلف نهفته در اقصی نقاط کشور به خصوص در اصفهان در اقدامی بی‌نظیر جمعی از هنرمندان اصفهانی دو مجموعه ویدئویی فرهنگی با نام‌های "سفری به اصفهان" و "کوچه باغ ایران" تهیه کرده‌اند که در آن به معرفی ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، هنری، موسیقیایی و گردشگری استان‌ها پرداخته می‌شود.

نوید وظیفه‌مستعان مدیر طرح و تولید و مجری و گوینده این اثر فرهنگی در این‌باره به خبرنگار فارس گفت: اثر ویدئویی نخست با نام "سفری به اصفهان" در راستای معرفی قابلیت‌های اصفهان از زوایای مختلف و شناساندن هر چه بهتر فرهنگ و هنر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به دیگر هم‌وطنان تهیه شده است.

وی افزود: اثر ویدئویی دوم نیز با نام "کوچه باغ ایران" محصولی فرهنگی و هنری است که در آن آداب و رسوم، تاریخ، فرهنگ و تمدن و هنر موجود در استان‌های خراسان، گیلان، آذربایجان، کردستان، فارس و چهارمحال و بختیاری مورد بحث قرار می‌گیرد.

این مجری تلویزیون گفت: قطعه‌ای از موسیقی محلی استان‌های نام‌ برده توسط گروه موسیقی نغمه اصفهان به سرپرستی مسعود اهتمام نواخته می‌شود تا مخاطب بتواند با آن منطقه ارتباط هنری و فرهنگی برقرار کند.

وی بیان داشت: در این دو اثر فرهنگی از وجود استاد شورشینی از کارشناسان برجسته گردشگری و از اساتید مطرح تاریخ نیز بهره‌گیری شده است که ایشان پیرامون آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن هر استان به ایراد سخن می‌پردازند.

مستعان گفت: این دو ویدئوی فرهنگی با هدف شناسایی قابلیت‌های مختلف اقصی نقاط کشور و هم‌چنین اشاره به پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی هنری اصفهان تهیه شده است و به طور قطع می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و بسط و توسعه فرهنگ ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول