اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان ویژه مراغه:

20 میلیون مترمکعب آب سد علویان مراغه به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه از انتقال 20 میلیون مترمکعب آب سد علویان مراغه به دریاچه ارومیه خبر داد.

20 میلیون مترمکعب آب سد علویان مراغه به دریاچه ارومیه منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، منصور صادقی‌اصل صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ذخیره آب سد علویان نسبت به پارسال 10 میلیون مترمکعب بیشتر شده است، افزود: آب موجود در پشت دریاچه سد علویان 23 میلیون مترمکعب است.

وی پوشش برف در دامنه‌های سهند، سرچشمه‌های مردق‌چای و صوفی‌چای را مناسب دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا 20 روز آینده آب این سد سرریز شود.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه همچنین از شناسایی بیش از 5 هزار و 629 هکتار اراضی ملی مستعد برای کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: با واگذاری این زمین‌ها برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی و جوانان بیکار روستایی در سال‌ جاری برای بیش از 2 هزار و 300 نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم می‌شود.

صادقی‌اصل توسعه کشاورزی و افزایش تولید در این بخش را از اولویت‌های کاری مهم دولت در کشور اعلام کرد.

وی تصریح کرد: مراغه استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در زمینه پرورش ماهی، دامداری و تولیدات گلخانه‌ای دارد.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه در ادامه از اختصاص 70 میلیارد ریال برای اجرای طرح پوشش انهار در پایاب سد علویان و رودخانه خداجوچای خبر داد.

وی گفت: براساس اعلام کارشناسان در حالیکه در سال‌های اخیر تغییرات سطح آب دریاچه ارومیه از ماه آذر و دی آغاز می‌شد اما بارندگی‌های 57 میلیمتری از ابتدای سال آبی 90 تا آبان همان سال موجب شده است تا آهنگ تغییر نوسان‌های آب از اواخر مهر و اوایل آبان شیب پیدا کند و در سطح ایستایی ثابت و با کد ارتفاعی یک‌هزار و 271 قرار بگیرد. 

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول