اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس شورای ملی کردهای سوریه در گفت‌وگو با فارس:

افکار شورای مخالفان سوریە در ترکیه بسیار نژادپرستانه است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ملی کردهای سوریە، افکار حاکم بر شورای مخالفان بشار اسد را بسیار نژادپرستانە توصیف کرد و گفت: این شورا حاضر بە پذیرش حقوق کردها نیست.

افکار شورای مخالفان سوریە در ترکیه بسیار نژادپرستانه است

"عبدالحکیم بشار" رئیس شورای ملی کردهای سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل اظهار داشت: افکاری کە حاکم بر شورای ملی سوریە ست بسیار نژادپرستانە است و بە هیچ وجە حاضر بە رسمیت شناختن حقوق کردهای سوریە نیست.

وی افزود: تمامی احزاب کرد سوریە از شورای مخالفان سوریه موسوم به شورای ملی سوریە خارج شدەاند، زیرا افکار آنها بسیار نژادپرستانە است و بە دلیل اختلافات شدید نیز بە طور دائم از مواضع خود عقب نشینی می‌کنند.

بشار دلیل عدم شرکت احزاب کردی در کنفرانس موسوم بە "دوستان سوریە" در استانبول را عقب نشینی آن شورا در اعتراف به حقوق کردها عنوان کرد و گفت: آنها حاضر بە پذیرش حقوق کردها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: شورای ملی کردها و شورای ملی سوریه پیش از این در جریان مذاکراتی بر سر مطالبات و حقوق کردها موافقت کرده بودند، اما اکنون این شورا توافقات پیشین را فراموش کردە و از به رسمیت شناختن حقوق کردها سر باز می‌زند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول