اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

رقابت‌های روبات زیردریایی در حال برگزاری است

خبرگزاری فارس: دومین دور از مسابقات لیگ روبات زیردریایی در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با حضور 8 تیم آغاز به کار کرد.

رقابت‌های روبات زیردریایی در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران- 2012، این رقابت‌ها در روزهای 15 و 16 فروردین با حضور شش تیم در استخر واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

لیگ ربات زیردریاییRemotely Operated Vehicle)  ROV) سال 89 در پنجمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران برای معرفی کار خود را آغاز کرد، کمیته ملی روبوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، لیگ ربات زیردریایی را در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران وارد مرحله رقابتی کرد.

ربات زیرآبی ROV یک وسیله نقلیه بدون سرنشین و پویش‌گر قابل کنترل از راه دور به وسیله کابل و نیمه‌اتوماتیک است که به اپراتور این امکان را می‌دهد که این وسیله‌ را در اعماق آب کنترل و هدایت کند و از طریق اعمال فرامین عملیات‌ مورد نظر را از طریق تجهیزات انجام دهد.

نیمه اتوماتیک بودن این وسیله به دلیل عدم برخورد با موانع اطراف و تصمیم‌گیری در مواقع قطع ارتباط با اپراتور است.

از جمله مأموریت‌های ربات ROV می‌توان به مشاهدات زیردریایی، بازرسی سازه‌ها و سکوی دریایی و ساحلی، بازرسی از خطوط لوله، کشف و نجات اجساد و اجسام زیر دریا، جایگزینی غواصان و کاربردهای نظامی نام برد.

انتهای پیام/و۳۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول