اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رواج مصرف الکل و مواد مخدر در میان نوجوانان آمریکایی

خبرگزاری فارس: بیش از 15 درصد نوجوانان آمریکایی مشمول معیارهای سوء استفاده از الکل و مواد مخدر هستند.

رواج مصرف الکل و مواد مخدر در میان نوجوانان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس، بروس گولدمن، مدیر بخش مواد مخدر و الکل بیمارستان زوکر نیویورک می گوید که متأسفانه بسیاری جوانان در خطر سوء استفاده و اعتیاد به الکل و مواد مخدر هستند.

به گفتۀ وی، عوامل این کار را می توان استعداد ژنتیکی، دسترسی محیطی، مشکل در مدرسه و مشکلات اجتماعی – خانوادگی دانست که متأسفانه این روند همراه با اختلالات رفتاری و روانی نیز هست.

این تحقیق با همکاری محققان دانشگاه بوردو فرانسه بر روی بیش از 10 هزار نوجوان بین 13 تا 18 سال انجام شده و نشان داد که بیش از 78 درصد نوجوانان الکل مصرف کرده و حدود 47 درصد دست کم 12 بار در سال مشروبات الکلی مصرف می کنند که حدود 15 درصد مشمول معیارهای سوء استفاده هستند.

این تحقیقات نشان داد که همچنین 81.4 درصد نوجوانان بزرگتر از شانس مصرف مواد مخدر غیرقانونی خبر داده اند که 42.5 درصد استفاده کرده و 16.4 درصد مشمول معیارهای سوء استفاده از مواد مخدر هستند.

میانگین سنی شروع استفاده از این مواد 14 سال برای استفاده معمولی از الکل با احتمال اعتیاد و 14 سال برای استفاده از مواد مخدر همراه با اعتیاد و 15 سال برای استفاده از مواد مخدر بدون اعتیاد است.

به گفته پزشکان این هشدار جدی است چرا که با توجه به تأثیرات روانی این مواد در طولانی مدت بر زندگی افراد احتمال این اختلالات با توجه به مصرف زودهنگام آن در آینده افزایش می یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول