اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون وزیر امور خارجه روسیه:

مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپرموشکی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مقامات مسکو بشدت نسبت به طرح‌های آمریکا برای استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی نه تنها در قاره اروپا، بلکه در منطقه اقیانوس آرام، خاورمیانه و حتی در خلیج فارس ابراز نگرانی می‌کنند.

مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپرموشکی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو نگران طرح‌های آمریکا برای استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی نه فقط در قاره اروپا، بلکه در منطقه اقیانوس آرام، خاورمیانه و حتی در خلیج فارس هستند.

ریابکوف روز دوشنبه قبل از سفر به توکیو برای انجام رایزنی‌هایی با مقامات ژاپنی در زمینه مسائل مربوط به ثبات راهبردی به خبرنگاران گفت: فعلا توجه ما روی جهت‌گیری اروپایی طرح استقرار سپر موشکی آمریکا متمرکز شده است، ولی من به شما اطمینان می دهم که ما برنامه های دولت آمریکا در سایر جهت گیری‌ها را نیز با دقت زیر نظر داریم و ما نگرانی زیادی در خصوص امکان استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی خود در سایر مناطق جهان و در وهله نخست شرق دور داریم. ما همچنین نگران این مسئله هستیم که این سامانه‌ها قرار است در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نیز مستقر شوند.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: من همه این مسائل و نگرانی‌های مربوط به جنبه جهانی داشتن طرح‌های مربوط به استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا را در مذاکرات خود با مقامات توکیو مورد بررسی قرار خواهم داد.

این مقام دیپلمات بلندپایه روس تاکید کرد: این مشکل بسیار جدی است و نگرانی‌های ما فقط در حال تعمیق یافتن است، زمانی که می‌بینیم دولت آمریکا درصدد ایجاد یک شبکه جهانی از سامانه دفاع ضد موشکی است که قابلیت تغییر مکان هم دارد و هر زمان که اراده سیاسی آن وجود داشته باشد، می‌تواند به مرزهای روسیه نزدیکتر از این هم شود. بدین ترتیب ما ممکن است بعد از گذشت چند سال ممکن است شاهد یک سامانه دفاع ضد موشکی کاملا متفاوت از آنچه امروزه می‌بینیم، باشیم.

ریابکوف توضیح داد: به همین دلیل روسیه در حال حاضر تمرکز خود را روی عرصه اروپایی تحقق این سپر موشکی قرار داده است. برای اینکه دقیقا این جهت‌گیری است که فعلا بصورت فیزیکی در حال تحقق است. یعنی سپر موشکی اروپایی از لحاظ زمانی سریعتر از سایر طرح‌ها در این زمینه در حال اجراست که مهمترین تهدید علیه نیروهای راهبردی روسیه است و سئوالات بسیاری را برای ما بوجود آورده است. 

لازم به یادآوری است که "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا شنبه هفته گذشته اعلام کرد که این کشور به کشورهای منطقه خلیج فارس کمک خواهد کرد تا سامانه دفاع ضد موشکی منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات موشکی از جانب ایران بوجود آورند.

پنتاگون نیز در اواخر ماه مارس رسما اعلام کرد که آمریکا طرح‌هایی برای استقرار سپر موشکی نه تنها در قاره اروپا، بلکه در آسیا و خاورمیانه هم دارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول