اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اخبار کوتاه پاکستان/

شورای دفاع پاکستان: به هر قیمتی جلوی ارسال تدارکات ناتو را می‌گیریم

خبرگزاری فارس: گردهمایی شورای دفاع پاکستان، انفجار در بازار ایالت "خیبرپختونخواه"، درگیری در مرز افغانستان و پاکستان و کمبود مواد غذایی در "گلگیت" به خاطر بارش سنگین برف از جمله اخبار کوتاه امروز پاکستان می‌باشند.

شورای دفاع پاکستان: به هر قیمتی جلوی ارسال تدارکات ناتو را می‌گیریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در فیصل آباد، "حافظ محمد سعید" رهبر شورای دفاع پاکستان در اجتماع مردم در شهر "فیصل‌آباد" ایالت "پنجاب" گفت: در صورتی که مسیر ناتو بازگشایی شود با توسل به زور هم که شده از این اقدام آمریکا و متحدانش جلوگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم به قیمت دریافت دلار خون مسلمانان پایمال شود.

رهبر کنفرانس دفاع پاکستان تأکید کرد: تمام تلاش خود را برای آزادی مردم کشمیر به کار خواهیم بست.

"شیخ رشید احمد" رهبر حزب "مسلم لیگ" (شاخه عوامی ملی)، "اعجاز الحق"، "مولانا عبدالقادر لونی" یکی از معاونان حزب "جمعیت علمای اسلام"، پروفسور "حافظ عبدالرحمان مکی"، علامه "ابتسام الهی ظهیر" و دکتر "فرید پراچه شاهین" از معاونان "حزب جماعت اسلامی" از جمله شخصیت‌هایی بودند که در گردهمایی شورای دفاع پاکستان که در منطقه "دهوبی گات" واقع در شهر فیصل آباد برگزار شد سخنرانی کردند.

مردمی که برای شرکت در این گردهمایی در این محل اجتماع کرده بودند با شعارهای "تنها راه نجات از آمریکایی‌ها الجهاد الجهاد"، "ما برای هند فقط نفرت و انتقام داریم"، "ارتباط با هند محکوم است" و "دفاع پاکستان یعنی دفاع از اسلام" سخنرانان را همراهی می‌کردند.

در این گردهمایی تأکید شد که آمریکا سعی دارد انتقام شکست در افغانستان را از پاکستان بگیرد و افزایش فعالیت جدایی‌طلبان بلوچ نشانه دسیسه‌های آمریکا در بلوچستان است.

سخنرانان در این اجتماع تصریح کردند که نتیجه دوستی با هند و آمریکا وخامت اوضاع بلوچستان بوده است است اما کنفرانس دفاع پاکستان نیرنگ‌های آمریکا و هند را خنثی خواهد کرد.

شیخ رشید احمد رهبر حزب مسلم لیگ شاخه عوامی ملی در سخنرانی خود گفت: جنبه قانونی دادن به ارسال تدارکات ناتو درست نیست و اگر حکمرانان می‌خواهند نظر همه را در این مورد بدانند می‌توانند با برگزاری رفراندوم از نظر همه مردم آگاه شوند.

وی افزود: امضای قرارداد کتبی برای ارسال تدارکات ناتو از تعهدات شفاهی مشرف با آمریکا خطرناک‌تر است.

انفجار در بازار " کوهات"  چندین  کشته و زخمی برجا گذاشت

بر اثر انفجار بمب در بازار" صده" شهر "کوهات" یکی از شهرهای مهم  ایالت "خیبر پختونخواه"  در شمال غرب پاکستان، یک نفر  کشته و  14 نفر زخمی شدند.

تروریست‌های ناشناس بمبی را در داخل  یک تاکسی جاسازی کرده بودند  که با انفجار آن یک نفر کشته و 14 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع بیمارستانی حال تعدادی از زخمی‌های این حادثه را وخیم گزارش کرده‌اند.

پس از وقوع این انفجار، نیروهای امنیتی با حضور در محل این منطقه را محاصره و تحقیقات خود را آغاز کردند.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

حمله تروریست ها به پست مرزی ارتش سبب کشته شدن 5 سرباز شد

حدود 60 تروریست‌ شب گذشته از مرز افغانستان وارد پاکستان شده و به پست ایست و بازرسی ارتش در منطقه قبیله‌ای "مهمند ایجنسی" پاکستان حمله کردند.

بر اثر درگیری بین سربازان و تروریست‌ها 5 سرباز ارتش کشته و پنج سرباز نیز مفقود شدند.

در این درگیری دست‌کم 15شبه‌نظامی نیز کشته شدند.

"مکرم خراسانی" سخنگوی طالبان مسئولیت حمله به نیروهای امنیتی پاکستان ر ا بر عهده گرفت.

بعد از کشته شدن این 5 سرباز، اقدامات حفاظتی در منطقه تشدید شده است.

همچنین گردان‌های تازه نفس و نیروهای اضافی ارتش وارد منطقه شده‌اند تا از حملات احتمالی تروریست‌ها جلوگیری کنند.

بارش برف سنگین در "گلیگت و بلتستان" مردم را با کمبود غذا مواجه کرد

به گزارش شبکه خبری "جیو" پاکستان، بر اثر ادامه بارش برف در منطقه "غذر" از توابع ایالت گیلگت و بلتستان جاده‌های روستایی این منطقه مسدود شده و مردم با کمبود مواد غذایی مواجه شده‌اند.

کاهش دما و بارش برف و تگرگ در مناطق "مالاکند"، "مانسره"، "بتگرام"، "تور غر"، "کوهستان"، "ناران"، "کاخان"، "چترال" و "پاراچنار" موجب برودت هوا و به وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم این مناطق شده است.

جاده‌های روستایی همچنان مسدود هستند و تا کنون هیچ اقدامی برای بازگشایی این مسیرها انجام نشده است. این در حالی است که بارش برف در این مناطق همچنان ادامه دارد.

نخست وزیرپاکستان: حملات پهپادهای آمریکا به پاکستان ناقض حاکمیت این کشور است

"یوسف رضا گیلانی" در مصاحبه با یک شبکه رادیویی چینی، بار دیگر تصریح کرد که حملات پهپادهای آمریکا به پاکستان مخالف امنیت و استقلال این کشور بوده و باعث بدبینی مردم شده است.

وی افزود: ما خواهان روابط خوب 2 جانبه با آمریکا هستیم اما این رابطه تنها باید براساس احترام و منافع هر 2  کشور باشد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به سیاست خارجی این کشور گفت: پاکستان در حال تعیین روابط جدید خود با آمریکا است و پارلمان این کشور مسئولیت تصمیم‌گیری نهایی در این باره را بر عهده دارد.

وی در ادامه گفت: پاکستان مواجه با افراط‌گری و تروریسم است و دولت این کشور به شدت در تلاش برای ریشه کن کردن این پدیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول