اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برای بررسی اعزام ناظر سازمان ملل به سوریه

ناظران جدید برای سوریه/یک هیئت از سازمان ملل تا 2 روز دیگر وارد سوریه می‌شود

خبرگزاری فارس: یک هیئت از سازمان ملل برای بررسی راه‌های اجرای طرح فرستاده سازمان ملل از جمله اعزام ناظر به سوریه، تا دو روز آینده وارد این کشور می‌شود.

ناظران جدید برای سوریه/یک هیئت از سازمان ملل تا 2 روز دیگر وارد سوریه می‌شود

به گزارش فارس، یک منبع آگاه در وزارت خارجه سوریه به روزنامه الوطن این کشور اعلام کرد که تا دو روز آینده یک هیئت از سازمان ملل وارد دمشق می‌شود.

به گزارش روزنامه الوطن، این هیئت برای بررسی راه‌های اجرای طرح کوفی عنان فرستاده سازمان ملل در امور سوریه به این کشور سفر می‌کند.

این منبع اعلام کرد: دبیرخانه سازمان ملل به ما اعلام کرد که هیئتی از اداره عملیات حفظ صلح تا 48 ساعت آینده وارد سوریه می‌شود تا پروتکل جدول کاری ناظران را بررسی کند.

دبیرخانه سازمان ملل تاکید کرد که زمان دقیق سفر این هیئت روشن نیست اما به احتمال فراوان تا 48 ساعت آینده به دمشق می‌رسد.

پیش از این برخی منابع دبیرخانه سازمان ملل از موضوع اعزام ناظران به سوریه صحبت کرده بودند که تعداد آنان از 50 تا 200 نفر پیشنهاد شده است.

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت که سوریه مکانیزم فعالیت ناظران و تعداد آنان را با هیئت سازمان ملل بررسی خواهند کرد و تیمی برای برقراری ارتباط و فراهم کردن ملزومات تشکیل خواهد شد تا با توافقات صورت گرفته، پروتکل همکاری با سازمان ملل امضا شود.

پیش از این اتحادیه عرب ناظرانی به ریاست محمد الدابی به سوریه اعزام کرده بود اما گزارش یک ماهه آنان را که به وضوح به حقایق سوریه اشاره و تصریح کرده بود، هیچ توجهی نکرد و ماموریت آنان بدون نتیجه و با کارشکنی کشورهای عربی خلیج فارس بخصوص عربستان پایان یافت.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول