اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ با پیگیری‌های خبرگزاری فارس

1500 تیر مزاحم از خیابان‌های تبریز عقب‌نشینی می‌کنند

خبرگزاری فارس: با پیگیری‌های خبرگزاری فارس یک هزار و 500 تیر برق مزاحم از خیابان‌های تبریز عقب‌نشینی خود را آغاز کردند.

1500 تیر مزاحم از خیابان‌های تبریز عقب‌نشینی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز توسعه شهری از جمله نکات مهمی است که با افزایش جمعیت شهری و پیشرفت کشور غیرقابل اجتناب است و این توسعه همراه با ملزومات متعددی است که بدون شک دارا بودن مدیریت واحد شهری در این توسعه ضروری است.

نبود مدیریت واحد شهری موجب می‌شود تا توسعه شهری گاه ناموزون و حتی زشت جلوه کند و همانند کودکی که تنها بخشی از اعضای وی رشد می‌کند، زشت و نازیبا به نظر برسد.

شهر تبریز نیز در سال‌های گذشته شاهد رشدی شتابان در حوزه شهرنشینی و نیز توسعه امکانات شهری بوده است.

توسعه فضاهای سبز، افزایش و ارتقای وسائط حمل و نقل و ارتقای خدمات شهری را می‌توان از جمله ارکان این توسعه حداقل در حوزه فیزیکی برشمرد.

در سال‌های اخیر به دلیل بافت فرسوده، توسعه شهر تبریز با تعریض و احداث خیابان‌های جدید همراه بوده و در این میان مشکلی هر چند ساده تبدیل به یکی از معضلات جدی در حوزه شهری تبریز شده بود جابه‌جایی تیرهای چراغ برق و قرار گرفتن آنها وسط خیابان‌ها موضوعی بود که در چند ماه اخیر به مسئله‌ای مورد اختلاف بین اداره برق و شهرداری تبریز تبدیل شد و موجب شد حدود یک‌هزار و 500 تیر برق در وسط خیابان‌ها و کوچه‌های تبریز رها شده و شهروندان را با حوادثی مواجه کند.

پیگیری‌های مداوم خبرگزاری فارس موجب شد تا سازمان بازرسی، دادستانی، فرمانداری و استانداری وارد این ماجرا شوند به طوری که فرماندار تبریز در جلسه‌ای با حضور شهردار تبریز، مدیرعامل برق منطقه‌ای و توزیع تبریز، دادستانی تبریز و سازمان بازرسی با امضای صورت‌جلسه‌ای دنبال حل مشکل باشد.

این بحث تا جایی پیش رفت که استاندار آذربایجان‌شرقی نیز به شخصه وارد این بحث و اختلاف شده و خواستار حل این معضل در نخستین فرصت شد.

گزارش فارس حاکی است، با استناد به بند دو تصویب‌نامه هیئت وزیران مصوبه شماره 3096 مورخه 65.2.4 که در آن تاکید شده در مواردی که اجرای برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها موضوع ماده پنج آیین‌نامه اجرای تبصره دو ماده 16 قانون نوسازی و عمران شهری مستلزم جابه‌جایی تاسیسات آب، برق، تلفن و گاز باشد، هزینه جابه‌جایی تاسیسات مزبور به عهده شهرداری‌ها است، از این روز وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلف هستند در اسرع وقت براساس نظر شهرداری‌ها نسبت به جابه‌جایی تاسیسات مزبور اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، به دنبال ورود خبرگزاری فارس و شخص استاندار آذربایجان‌شرقی در این موضوع و مطرح شدن آن در چند جلسه همچنین بازدید استاندار از مناطق شهرداری و مطرح کردن آن، بالاخره این پیگیری‌ها نتیجه داد و برچیده شدن تیرهای برق از وسط خیابان‌های تبریز آغاز شد.

* معضل تیرهای برق در حال رفع است

علی‌اصغر برقی‌مقدم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در این زمینه گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته که نتیجه نشست اداره برق، فرمانداری، استانداری و شهرداری تبریز در زمینه تعیین تکلیف تیرهای برق مورد مناقشه بود، در نهایت حل و فصل این معضل از طریق اداره برق به عهده گرفته شد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس از چند روز گذشته 100 تا 150 تیر چراغ برق جابه‌جا شده است که این امر از منطقه گلکار تبریز آغاز شد و ادامه خواهد داشت تا یک‌هزار و 500 تیز برق به زودی تعیین تکلیف شود.

برقی‌مقدم تصریح کرد: اولویت جابه‌جایی بعد از منطقه گلکار، مناطق پرخطر و جاهایی هست که برای شهروندان و اهالی مناطق ایجاد مزاحمت می‌کنند.

وی اظهار کرد: زمان خاص برای جابه‌جایی این تعداد تعریف نشده است اما درصدد هستیم در اسرع وقت کار را به پایان برسانیم.

برقی‌مقدم در مورد هزینه این جابه‌جایی نیز افزود: در مورد هزینه‌های مورد نیاز برای این عملیات نیز با استانداری به توافقاتی رسیده‌ایم.

وی در ادامه از شهرداری تبریز خواست در امر صدور مجوز برای حفاری‌های این اداره همکاری لازم را داشته و ضمن سرعت بخشیدن به این امر، همکاری شود تا تامین برق مطمئن برای مشتریان و شهروندان تبریزی دچار مشکل نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: امید است و انتظار داریم پس از تعطیلات نوروز و از 15 فروردین که فصل کاری آغاز می‌شود با کمک شهرداری بتوانیم مشکلات مربوط به حفاری‌ها را حل و فصل کنیم.

* تیرهای چراغ برق تهدید‌کننده جان مردم شده‌اند

فرماندار تبریز نیز پیش از این در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه ادامه وضعیت نامشخص تیرهای چراغ برق نیازمند جابه‌جایی و در شان شهر تبریز نیست، گفت: نمی‌توانیم پاسخگوی مردم صدمه دیده از تیرهای چراغ برق تبریز باشیم و این تیرها در همه ساعات شبانه‌روز مردم را تهدید می‌کنند.

محمود چمنی اظهار داشت: یک‌هزار و 500 تیر برق تبریز در حال حاضر نیازمند انتقال هستند که در این میان نزدیک به 600 تیر برق در معابر کمتر از 10 متر عرض هستند.

وی بیان کرد: در زمینه انتقال این تیرها شهرداری و اداره برق تبریز باید به تعهد خود که در جلسات مختلف به آن مکلف شده‌اند، عمل کنند.

فرماندار تبریز تاکید کرد: مسئولان باید به دنبال یافتن راهکاری برای حل مشکلات مردم باشند و در این میان نباید در حل مشکلات مردم سنگ‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: باقی ماندن وضعیت فعلی شهر تبریز در شان شهر تبریز نیست و نباید این وضعیت در خیابان‌های تبریز ادامه داشته باشد.

فرماندار تبریز در خاتمه خواستار تعامل بیشتر شهرداری و اداره برق در این زمینه شد تا هر چه زودتر این معضل حل شود.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول