اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس مشارکت گسترده در راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس را خواستار شد

خبرگزاری فارس: جنبش حماس ضمن تاکید بر پایبندی خود به راهکار مقاومت برای آزادی فلسطین و احقاق حقوق ملی فلسطینیان، خواستار مشارکت گسترده در راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس شد.

حماس مشارکت گسترده در راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس را خواستار شد

به گزارش فارس، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که با وجود تمامی طرح های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه آن علیه ملت و سرزمین فلسطین و مقدسات آن، اقشار مختلف این ملت و گروه های فلسطینی به دفاع از سرزمین فلسطین و حفظ اصول و حقوق ملی پایبند هستند.

در ادامه این بیانیه  که از سایت مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین منتشر شد، آمده است: پس از گذشت 36 سال از قیام مبارک روز زمین در سال 1976م که در واکنش به طرح های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در المثلث، الجلیل و النقب صورت گرفت، رژیم صهیونیستی هنوز موفق به خاموش کردن شعله های مقاومت و پایداری نشده و نخواهد شد و نتوانسته است حافظه نسل های متوالی ملت فلسطین را پاکسازی کند و این ملت امروز نیز مانند دیروز قادر به قیام برای دفاع از سرزمین خود و قدس و مسجد الاقصی است.

این جنبش در سالگرد روز زمین بر موارد زیر تاکید کرد:

نخست: انتفاضه روز زمین به عنوان حادثه ای مهم در تاریخ ما باقی خواهد ماند و سرمشق پایداری و ثبات و ایستادگی ملت فلسطین در مقابل جنایت های دشمن صهیونیستی خواهد بود و مقاومت در اشکال مختلف خود به عنوان راهکار اصلی ملت فلسطین در زمینه آزاد سازی سرزمین و احقاق حقوق و بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود باقی خواهد ماند.

دوم: ما ضمن تاکید بر اینکه قدس و مسجد الاقصی در دل های تمامی عرب ها و مسلمانان زنده خواهد ماند و نماد آرمان فلسطین خواهد بود، از اقشار مختلف امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان می خواهیم که در راهپیمایی بین المللی قدس همزمان با 30 مارس جاری مشارکت گسترده داشته باشند و آنرا به نقطه عطفی برای احیای هویت عربی و اسلامی و بین المللی مساله فلسطین تبدیل کنند.

سوم: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سرزمین فلسطین در قالب شهرک سازی و تخریب اراضی و آثار باستانی و یهودی سازی و تحریف مقدسات اسلامی و در راس آنها قدس و مسجد مبارک الاقصی هرگز نخواهد توانست منجر به تغییر واقعیت های تاریخی و واقعیت وجود و حقانیت فلسطینیان در سرزمین خود شود و این حق مشمول مرور زمان هم نخواهد شد.

چهارم: ما بر پایبندی خود به آشتی ملی تاکید می کنیم و از جنبش فتح می خواهیم که در راستای احیای وحدت ملی و به عنوان مقدمه ای برای اتخاذ استراتژی ملی جامع مبارزاتی برای حفظ اصول و حقوق فلسطینیان، تمامی بندهای توافقی آنرا به صورت کامل و دقیق به مرحله اجرا درآورد.

پنجم: ما هرگز اسرای قهرمان خود در زندان های رژیم متجاوز صهیونیستی را از یاد نخواهیم برد و تا آزادی رهبران و فرزندان ملت فلسطین که برای آزادی سرزمین و ملت فلسطین از هیچ چیزی دریغ نکردند، آرام نخواهیم نشست.

ششم: ما از کشورها و ملت های عربی و اسلامی دوست و برادر می خواهیم که به مسئولیت های تاریخی خود در پایان دادن فوری به محاصره ظالمانه غزه عمل کنند و این مساله به هیچ وجه قابل قبول نیست که در حالی که برخی قدرت های بین المللی دم از حمایت از آزادی و دموکراسی می زنند، محاصره جائرانه غزه تداوم پیدا کند.

هفتم: ما بار دیگر به ملت همیشه مقاوم فلسطین در سنگر قدس و مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی ساکن باریکه غزه و کرانه باختری و نیز اراضی اشغالی سال 48 که بر هویت ملی و وابستگی خود به امت عربی تاکید کرده و با نژاد پرستی و عملیات تخریب رژیم اشغالگر قدس مقابله می کنند، درود می فرستیم.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول