اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

آیت‌الله قره‌باغی محور وفاق در ارومیه بود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله قره‌باغی خبره‌ای دقیق در مجلس خبرگان رهبری بود گفت: این عالم وارسته در ارومیه محور وفاق بود و همگان حول محور وی در صحنه‌های انقلاب حضور می‌یافتند.

آیت‌الله قره‌باغی محور وفاق در ارومیه بود

آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در حاشیه مراسم تشییع عالم وارسته، آیت‌الله سید علی اکبر قره باغی به تشریح ویژگی‌های این عالم برجسته پرداخت و اظهار داشت: آیت‌الله قره باغی از چند جهت در دیدگاه ما برجسته است، اولاً فقیه و تحصیل کرده حوزه علمیه قم بود و نزد اساتید برجسته‌ای به یادگیری معارف اسلامی پرداخت.

 

وی ادامه داد: دومین مطلب درباره ایشان این بود که فقیهی مبارز بود و قبل از انقلاب با شجاعت نام امام را می‌برد و در طول 33 سال پس از انقلاب همیشه در صحنه‌های دفاع از آن حاضر بود.

 

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: در دوره بیماری وی، چندین بار به عیادتشان رفتم و هر بار که رفتم دیدیم شور و سوز انقلابی‌شان همچنان استوار است.

 

وی با بیان اینکه این عالم وارسته در ارومیه محور وفاق بود، افزود: تمام دلدادگان انقلاب در این خطه ایشان را قبول داشتند و حول محور وی همیشه در صحنه‌های انقلاب حضور می‌یافتند.

 

خاتمی تصریح کرد: مورد بعدی زندگی طلبگی آیت‌الله قره‌باغی بود که خانه‌ای بسیار ساده در ارومیه داشت، در مجلس خبرگان رهبری هم خبره دقیق بود، طرح‌هایی که مطرح می‌شد و نقدهایی که می‌کرد عالمانه بود و چون سابقه نمایندگی مجلس را نیز داشت از این رو یک خبره برجسته مجلس خبرگان رهبری بود.

 

وی افزود: ایشان در زمان امام راحل جانبدار ایشان بود و در زمان مقام معظم رهبری جانبدار ایشان بود و با شجاعت ابراز عقیده می‌کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطر نشان کرد: آنچه در پایان عمر بابرکت وی جالب بود، این است که می‌دانست سرطان دارد اما به هیچ عنوان دچار افسردگی نشد و با شجاعت بیماریش را تحمل کرد و به هر حال زندگی پاکیزه‌ و مرگ پاکیزه‌ای هم داشت و مومن، معتقد و دین باور به دیدار خدا رفت.

 

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول