اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه از مرز سوریه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه از یگان های ارتش این کشور مستقر در منطقه مرزی استان کیلیس در نزدیکی مرز سوریه بازدید کرد.

بازدید فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه از مرز سوریه

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، در حالی که این روزها برخی رسانه های ترکیه از تصمیم احتمالی دولت آنکارا برای ایجاد منطقه حائل در مرز سوریه خبر می دهند، سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به منظور بازدید از یگان های ارتش این کشور مستقر در منطقه مرزی استان کیلیس در نزدیکی مرز سوریه توجه رسانه های ترکیه را به خود جلب کرده است.

ژنرال خیری کیوریک اوغلو فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به همراه فرمانده ارتش دوم این کشور و جمعی دیگر از فرماندهان ارشد نیروی زمینی از فرماندهی گردان مرزی دوم مستقر در نزدیکی مرز سوریه در استان کیلیس بازدید کرد. ژنرال کیوریک اوغلو سپس با استاندار کیلیس ملاقات و متعاقب آن به یکی دیگر از یگان های مرزی در منطقه عزیمت و به بررسی اوضاع این منطقه پرداخت.

سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به نوار مرزی سوریه از سوی کارشناسان مسائل نظامی ترکیه به صورت علائم اولیه مداخله نظامی ترکیه در سوریه ارزیابی شد. ژنرال بازنشسته تورکر ارتورک در گفتگو با روزنامه آیدین لیک با اشاره به این مطلب اظهار داشت که پذیرش شهروندان سوری از سوی ترکیه و استقرار آنان در کانتینرشهرها و چادرشهرهای از پیش آماده شده، همچنین تعلیق کلیه فعالیت های سفارت ترکیه در دمشق و فرخوانی سفیر و ملاقات حساس اردوغان نخست وزیر ترکیه با اوباما رئیس جمهور آمریکا در سئول همگی حاکی از تلاش ها برای تغییر نظام سیاسی سوریه است. وی افزود که آمریکا مایل نیست در این منطقه به طور مستقیم مداخله نظامی صورت دهد و برای همین در نظر دارد از ترکیه استفاده بکند، کما اینکه سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه به نوار مرزی سوریه نیز دلالت بر همین مطلب دارد و همه این تحولات اشارات قبل از آغاز جنگ است.

این کارشناس مسائل نظامی ترکیه تاکید کرد که هدف این سفر ایجاد یک منطقه حائل در مرز سوریه و حفاظت این منطقه توسط گروه های معارض سوری، نیروهای بین المللی و ارتش ترکیه تحت فرماندهی واحد نیروهای مسلح ترکیه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول