اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه‌های سوریه از ترور یک سرهنگ سوری در نزدیک دمشق خبر دادند

خبرگزاری فارس: رسانه‌های سوریه از ترور یک سرهنگ سوری در منطقه "جوبر" در استان ریف در دمشق و در نزدیکی این شهر توسط چهار فرد مسلح خبر دادند.

رسانه‌های سوریه از ترور یک سرهنگ سوری در نزدیک دمشق خبر دادند

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الثوره"، چهار فرد مسلح امروز (پنج شنبه) یک سرهنگ سوری را هنگام خروج از منزلش در منطقه "جوبر" در استان ریف در دمشق و در نزدیکی این شهر ترور کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز امروز اعلام کرد که دو سرهنگ ارتش سوریه در شهر "حلب"، در شمال این کشور کشته شده‌اند.

سانا در خبر دیگری از آزادی چهار نظامی ارتش سوریه و یک پلیس در منطقه "جرجناز" در اطراف استان ادلب در شمال سوریه نیز خبر داد. این افراد پیشتر از سوی افراد مسلح ربوده شده بودند و در جریان عملیات تعقیب افراد مزبور توسط نیروهای دولتی سوریه آزاد شدند.

افراد مسلح و ارتش آزاد سوریه در روزهای اخیر و پس از شکست‌های مکرر در استان ریف دمشق، حمص در مرکز، ادلب در شمال غرب و دیرالزور در شرق سوریه توسط ارتش این کشور روی به ترور، بمبگذاری، ایجاد ناآرامی و آدم‌ربایی در مناطق مختلف این کشور بوده است .

در شهر "حماه" نیز در اثر انفجار یک بمب کار گذاشته شده در زیر خودرو یک معلم، همسر وی به شدت مجروح شد.

استان "حمص" نیز به غیر از برخی تیراندازی‌های پراکنده در مناطقی مانند الورشه، سوق الحشیش و السوق روز گذشته روز آرامی را پشت سر گذاشت.

بر پایه این گزارش  نیروهای امنیتی و ارتش سوریه روز گذشته با افراد مسلح در منطقه "القصیر" و برخی مناطق دیگر این شهر درگیر شدند که در جریان آن شمار زیادی از افراد مسلح کشته و مجروح شدند.

در جریان این درگیری‌ها شماری از نظامیان سوریه نیز کشته و زخمی شدند.

در همین حال نیروهای امنیتی و ارتش سوریه طی عملیاتی موفق به دستگیری شماری از افراد مسلح و تحت تعقیب در مناطق مختلف استان حمص شدند. در جریان این عملیات نیز تعداد زیادی بمب در مناطق مختلف این استان کشف و خنثی شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول