اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اخبار کوتاه پاکستان/

دیدار فرستادگان آمریکا با مقامات نظامی پاکستان/مسیر تدارکات ناتو احتمالا بازگشایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دیدار فرماندهان نظامی آمریکا با همتایان پاکستانی خود و احتمال بازگشایی مسیر تدارکات ناتو، تهدید عوامل پروژه های دولتی پاکستان توسط طالبان و حمله تروریستی به اتوبوس حامل شیعیان در کویته از جمله خبرهای کوتاه امروز پاکستان است.

دیدار فرستادگان آمریکا با مقامات نظامی پاکستان/مسیر تدارکات ناتو احتمالا بازگشایی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در راولپندی، ژنرال کیانی فرمانده ارتش پاکستان در مقر ارتش واقع در راولپندی با ژنرال "جیمز ماتیس" فرمانده مرکزی ارتش آمریکا و ژنرال "جان آلن" فرمانده نیروهای خارجی مستقر در افغانستان ملاقات کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که پس از حمله آمریکا به پست مرزی " سلاله" پاکستان که منجر به تیرگی رابطه 2 کشور شد، این نخستین ملاقات فرماندهان نیروهای مسلح هر 2 کشور در پاکستان بود.

در این دیدار فرماندهان ارتش هر 2 کشور پیرامون تحقیقات فاجعه پست سلاله و روند همکاری 2 جانبه درمنطقه مرزی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

این 2 فرمانده آمریکایی با ژنرال "خالد شمیم" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان نیز ملاقات کردند.

تحلیلگران دفاعی آمریکا ملاقات فرماندهان ارتش پاکستان و آمریکا را در راستای برقراری مجدد روابط سیاسی و نظامی مهم دانسته و ابراز امیدواری کردند که در نتیجه این مذاکرات 2 جانبه مسیرتدارکاتی نیروهای ناتو بالاخره بازگشایی شود.

البته ژنرال کیانی در این ملاقات تأکید کرد که تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مسیر ناتو منوط به عذرخواهی رسمی و بی قیدوشرط آمریکایی‌ها بوده و این مجلس پاکستان است که در نهایت در این‌باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش روزنامه "نیشن" پاکستان، فرماندهان آمریکایی در دیدار با ژنرال کیانی موضوع ازسرگیری حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبیله‌ای شمال غرب پاکستان را نیز مورد بررسی قرار دادند و پاکستان خواستار کاهش این حملات و افزایش هماهنگی و دادن اطلاع قبلی پیش از انجام این حملات شد.

همچنین در این دیدار طرفین درباره درباره از سرگیری همکاری‌های نظامی مرزی از طریق "کمیته هماهنگی مرزی" در مرز غربی افغانستان و پاکستان نیز توافق کردند.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین در این دیدار به ژنرال جان آلن تأکید کرد که حمله به پست‌های مرزی در 26 نوامبر 2011 میلادی پاکستان که منجر به کشته شدن دست‌کم 24 سرباز پاکستانی شد، در واقع نادیده گرفتن استقلال و تمامیت ارضی پاکستان بوده است.

در همین حال، ژنرال ماتیس نیز گفت: آمریکا به خوبی از اهمیت پاکستان برای حفظ امنیت منطقه آگاه است و به همین علت خواهان استحکام و پایداری روابط دفاعی خود با پاکستان می‌باشد.

یک عضو فعال "حزب ملی عوامی" در کراچی کشته شد

"زین العابدین" عضو فعال "حزب ملی عوامی" توسط تروریست‌های ناشناس در کراچی کشته شد.

"زین العابدین" عضو فعال "حزب ناسیونال عوامی" توسط تروریستهای ناشناس در کراچی کشته شد و همکار وی نیز به شدت مجروح شد.

این در حالی است که روز سه شنبه نیز یکی از اعضای حزب "جنبش متحد قومی" در کراچی ترور شد که این سبب اغتشاش در کراچی و کشته شدن دست کم 16 نفر و زخمی شدن عدع زیاد دیگری شد.

موج جدید کشت و کشتار سیاسی در شهر کراچی پایتخت اقتصادی کشور با ترور"منصور مختار" عضو فعال جنبش متحده ملی و برادر وی در روز سه شنبه هفته شروع شد و تا امروز ادامه یافت.

"بشیرجان" دبیر کل حزب ملی عوامی به خاطر ترور "زین العابدین" عزای عمومی سه روزه اعلام کرد و خواهان اعتصاب رانندگان شد که در نتیجه آن امروز هیچ اتوبوس در سطح شهر فعالیت نکرد.

"اسفند یار ولی" رئیس حزب ناسیو نال عوامی و "شاهی سید" عضو مجلس سنای این کشور کشتار مردم بی گناه در کراچی را به شدت محکوم کردند و از مردم خواستند تا زمان تکنیل تحقیقات در این باره از اعملا خشونت بار دوری کنند.

سخنگوی حزب عوامی ملی اعلام کرد تمام دفاتر حزب پرچم سیاه برافراشته و عزای عمومی را به صورت صلح آمیز و به دور از خشونت برپا خواهند کرد.

اسفندیار ولی خان از  اعضای حزب عوامی ملی خواست آرامش خود را حفظ کنند تا تحقیقات لازم درباره ترور یکی از اعضای حزب به عمل آمده و مجرمان بهسزای عمل خود برسند.

 حمله تروریستی به خودروی یک سازمان عام‌المنفعه در بلوچستان 2 کشته برجای گذاشت

افراد ناشناس در شهر "مستونگ" ایالت بلوچستان پاکستان یک خودروی سازمان خیریه غیر دولتی را مورد حمله قرار دادند که بر اثر آن 2 کارمند آن سازمان کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

پلیس شهر منطقه را در محاصره گرفت اما حمله کنند گان توانستند از محل حادثه فرار کنند.

به گفته پلیس هر سه نفر متعلق به "سازمان خوراک و کشاورزی" بودند.

هیچ گروه تروریستی مسولیت این جنایت را برعهده نگرفته است.

تحریک طالبان پاکستان کارگران پروژه‌های دولتی را تهدید کردند

به گزارش رزنامه "اکسپرس" پاکستان، تحریک طالبان پاکستان کارمندانی را که در پروژه‌های دولتی در وزیرستان جنوبی کار می‌کنند را تهدید کرده‌اند.

تحریک طالبان پاکستان جزوه‌هایی در وزیرستان جنوبی و دفاتر قبیله‌ای در منطقه تانک توزیع کرده و در آنها به کارمندان پروژه‌های دولتی هشدار داده است که در پروژه‌های توسعه منطقه‌ای کار نکنند.

این اولین بار است که تحریک طالبان پاکستان با تهدید خواستار خودداری کارمندان از کار در پروژه های دولتی در وزیرستان جنوبی شده است.

قبلا ستیزه‌جویان فقط کارکنان پروژه‌های سازمان‌های غیردولتی را تهدید می‌کردند.

این جزوه به کارمندان پروژه‌های دولتی هشدار داده است که اگر آنها دست از فعالیت خود برندارند با عواقب وخیمی مواجه خواهند شد.

  حمله تروریستی به شیعیان پاکستان دست کم 10 کشته و زخمی برجاگذاشت

ساعتی پیش، بر اثر حمله "سپاه صحابه" و "لشکر جهنگوی" به یک خودرو حامل شیعیان در ایالت بلوچستان دست کم  6 نفرشهید و 4 تن دیگرزخمی شدند.

در ادامه کشتارشیعیان پاکستان توسط سازمانهای افراطی و غیر قانونی از جمله سپاه صحابه موسوم به "اهل سنت والجماعت" و لشکرجهنگوی، ساعتی پیش درکویته شهر مرکزی ایالت بلوچستان یک خودرو حامل شیعیان در خیابان "سمپنی" مورد حمله تروریستی قرار گرفت که براثر آن دست کم 6 نفر که یک زن نیز در بین آنان دیده می‌شودکشته و 4 تن دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

همه شهدا و زخمی‌شدگان که از قبیله "هزاره" می‌باشند در حال حرکت از مجتمع مسکونی هزاره به شهر کویته  بودند که مورد حمله قرار گرفتند.

پس از این حادثه نیروهای پلیس به سرعت در محل حاضر شده و همه آسیب‌دیدگان را به بیمارستان انتفال دادند اما تروریست‌ها موفق به فرار شدند.

منابع بیمارستانی حال برخی زخمی‌ها را وخیم گزارش کرده‌اند.

یک شاهد عینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که  هشت تروریست این جنایت را انجام دادند.

"شورای تحفظ عزاداری بلوچستان" نیز این جنایت را به شدت محکوم  و 3 روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول