اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب حرکت ناسیونالیست:

اوباما لوکوموتیو و اردوغان واگن سیاست واشنگتن در قبال سوریه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در انتقاد از همراهی اردوغان با سیاست ضد سوری اوباما این دو را به لوکوموتیو و واگن قطار تشبیه کرد.

اوباما لوکوموتیو و اردوغان واگن سیاست واشنگتن در قبال سوریه شده است

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "اوکتار وورال" رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست در ارزیابی سفر اردوغان نخست وزیر ترکیه به کره جنوبی و دیدار وی با اوباما در حاشیه کنفرانس بین المللی امنیت هسته ای در سئول گفت که در این ملاقات مشخص شد که اوباما لوکوموتیو سیاست ضد سوری و اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه نیز واگن های این قطار هستند.

وورال که در نشست مطبوعاتی حزب حرکت ناسیونالیست در مجلس ترکیه سخن می گفت، خاطرنشان کرد که اردوغان در واقع برای برطرف کردن مشکل هماهنگی با اوباما به سئول سفر کرد و هر دو نیات خود را برای مداخله نظامی در سوریه به طور آشکار بیان کردند. وی همچنین بار دیگر اردوغان را به همراهی با آمریکا در پروژه آمریکایی خاورمیانه بزرگ متهم کرد و گفت اردوغان که نتوانست مجلس ترکیه را برای همراهی با آمریکا در حمله به عراق در سال 2003 متقاعد کند، اینک با جان و دل برای مداخله نظامی در سوریه تلاش می کند و قصد دارد با اینکار مورد بخشش آمریکا قرار گیرد.

رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست در ادامه افزود که اوباما اردوغان را تحریک می کند و اردوغان نیز به خاطر آمریکا خواهان کشتار مردم سوریه توسط یکدیگر شده است. وی هشدار داد اگر دولت آنکارا راه را برای ورود برخی قدرت های سلطه گر به سوریه هموار کرده باشد، در این صورت تاوان آن را نیز باید پس دهد.

وورال در خاتمه خطاب به اردوغان گفت که در عراق، در سوریه انسان هایی که یکدیگر را قتل عام می کنند مسلمانند و اردوغان نباید از این مسئله لذت ببرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول