اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به منظور جلوگیری از بهره‌برداری سیاسی احزاب فرانسه/

قطر کمک‌های مالی به مناطق فقیر‌نشین فرانسه را به پس از انتخابات موکول کرد

خبرگزاری فارس: قطر تصمیم گرفته است ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری جنجال‌برانگیز 50 میلیون یورویی برای کمک به ساکنان حومه‌های مسلمان‌نشین و فقیر فرانسه را به پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور موکول کند.

قطر کمک‌های مالی به مناطق فقیر‌نشین فرانسه را به پس از انتخابات موکول کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، قطر در دسامبر گذشته از ایجاد صندوق 50 میلیون یورویی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی مفید برای ساکنان حومه‌ شهرهای فرانسه خبر داده بود.

«کمال حمزه» مشاور حزب راست‌گرای «الإتحاد» گفت: "تصمیم موکول کردن ایجاد صندوق به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در آوریل و می و انتخابات مجلس در ژوئن به‌خاطر جلوگیری از سوء‌استفاده احزاب سیاسی از این اقدام، اتخاذ شده‌است.

وی افزود: "می‌خواهیم این کار را در جوی آرام و به دور از جنجال انجام دهیم". این درحالی است که این اقدام قطر، از سوی «مارین لوپن»، رهبر حزب راست‌افراطی فرانسه به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

لوپن گفته بود: "کشورهای خارجی با انجام این پروژه قصد در افزایش نفوذ و گسترش اصولگرایی اسلامی دارند".

شایان ذکر است که قطر شریک سیاسی، اقتصادی، مالی و نظامی ویژه‌ای برای فرانسه است. این کشور 1 درصد از شرکت «لویی فیتون» متخصص در محصولات چرمی، 2 درصد از شرکت نفتی «توتال» و 12.8 درصد از شرکت دفاعی «لاگاردر» را خریده است.

از سوی دیگر قطر که میزبانی جام‌جهانی فوتبال در سال 2022 را برعهده دارد در ژوئن 2011 و از طریق شرکت "سرمایه‌گذاری قطر اسپورت" باشگاه «پاری‌سن‌جرمن» را خریداری کرده است.

در زمینه ژئوپلتیک نیز این شراکت در لیبی و در دفاع قطر از اقدامات فرانسه و انگلیس در سازمان ملل برای حمله به نیروهای معمر قذافی و شرکت نیروهای قطری در این حملات بیش ‌از‌ پیش نمایان شد.

انتهای پیام/201408/س.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول