اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پایان نشست‌های مقدماتی اجلاس سران عرب

لحظه شماری در بغداد برای برگزاری اجلاس اتحادیه عرب+ فیلم

خبرگزاری فارس: پس از نشست وزیران اقتصاد و دارایی، نشست وزرای خارجه کشورهای عرب نیز برگزار شد تا لحظه شماری برای آغاز نشست سران عرب در بغداد آغاز شود.

لحظه شماری در بغداد برای برگزاری اجلاس اتحادیه عرب+ فیلم

به گزارش مانیتورینگ فارس، نشست‌های مقدماتی اجلاس سران اتحادیه عرب به پایان رسید و پس از نشست وزیران اقتصاد و دارایی، نشست وزرای خارجه کشورهای عرب نیز برگزار شد تا لحظه شماری برای آغاز نشست سران عرب در بغداد آغاز شود.

نشست وزاری خارجه کشورهای عربی برای تصویب بیانیه پایانی اجلاس سران عرب امروز در بغداد برگزار شد و شرکت کنندگان درباره متن بیانیه و محورهای مطرح شده تبادل نظر کردند؛ هرچند هنوز جزئیاتی از این بیانیه منتشر نشده ولی ناظران تاکید دارند که مسئله سوریه محور اصلی خواهد بود.

به گزارش تلویزیون روسیا الیوم، نشست وزرای اقتصادی و انرژی کشورهای عربی نیز که برای بررسی مشکلات و طراحی استراتژی درباره سیاست های اقتصادی و اجتماعی این کشورها بود؛ برگزار شد.

فیلم را اینجا مشاهده کنید

بنا براین گزارش بغداد پنجشنبه هفته جاری میزبان نشست سران اتحادیه عرب است.

پایتخت عراق این روزها شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه عرب است.

برگزاری این نشست از نظر نخبگان سیاسی عراق بسیار حائز اهمیت است و به مثابه به رسمیت شناخته شدن معادله جدید حاکمیت در عراق از سوی اتحادیه عرب به شمار می رود؛ این درحالی است که برخی کشورها از جمله عربستان و متحدانش در حاشیه خلیج فارس در سطح سفیر در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

بر پایه این گزارش ، بغداد در سایه حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان ها و میدان های این شهر و بسته شدن مناطق نزدیک به محل اجلاس سران اتحادیه عرب، شاهد آرامشی مشهود است.

حدود 100 هزار تن از عناصر امنیتی، عهده دار حفظ امنیت پایتخت شده اند تا از بروز هرگونه ناامنی جلوگیری کنند؛ و علاوه بر آن انتظار می رود در زمان برگزاری اجلاس، مقررات منع رفت و آمد در بغداد برقرار شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول