اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجلس موسسان مصر امروز اولین نشست خود را برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: تا ساعتی دیگر مجلس موسسان مصر اولین جلسه خود را برگزار می‌کند. مجلس موسسان مصر وظیفه تدوین قانون اساسی جدید این کشور را برعهده دارد.

مجلس موسسان مصر امروز اولین نشست خود را برگزار می‌کند

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مجلس موسسان مصر که وظیفه تدوین قانون اساسی جدید مصر را برعهده دارد، تا ساعتی دیگر اولین جلسه خود را در سالن "الفرعونیه" در مقر مجلس ملت این کشور آغاز می‌کند.

انتظار می‌رود، اولین جلسه این مجلس اجرایی بوده و طی آن به استعفای برخی از اعضای این مجلس و جایگزین کردن اعضای دیگر به جای آنها رسیدگی شود.

"محمد سعد الکتاتنی"، رئیس مجلس ملت مصر پیشتر نیز در حالی خبر تشکیل اولین جلسه مجلس موسسان در روز چهارشنبه (امروز) را اعلام کرده بود که شماری از اعضای این مجلس از عضویت در آن صرف نظر کرده بودند.

این افراد دلیل استعفای خود از مجلس موسسان را حاکمیت اسلام‌گرایان بر آن و عدم حضور نمایندگان تمام گروه‌ها و جریان‌های مصری در این مجلس و عدم توجه به معیارهای عادلانه جهت تشکیل آن بیان کرده بودند.

این درحالی است که "محمد حسین طنطاوی"، رئیس شورای عالی نظامی حاکم بر مصر روز گذشته و با حضور سر لشکر "سامی عنان"، معاون خود و تعدادی از اعضای شورای نظامی با نمایندگان احزاب سیاسی حاضر در مجلس ملت و شورا دیدار و گفتگو کرد.

هدف از این نشست بررسی بحران پیش آمده پس از تشکیل مجلس موسسان در مصر و بروز اختلاف میان نمایندگان پارلمان‌ها درباره نحوه تشکیل این مجلس بیان شده بود.

بسیاری از گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و انقلابی مصر به نحوه تشکیل مجلس موسسان این کشور اعتراض کردند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول