اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون

300 هزار مسافر نوروزی در کردستان اسکان یافتند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان از اسکان 300 هزار مسافر نوروزی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون در استان خبر داد.

300 هزار مسافر نوروزی در کردستان اسکان یافتند

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این تعداد مسافران نوروزی در مکان‌های موقت، مدارس استان، خانه‌های استیجاری، مهمانپذیرها، هتل‌ها، مهمانسرای ادارات دولتی استان، خوابگاه دانشجویی و چادرهای شخصی اسکان داده شده‌اند.

وی گفت: از 28 اسفندماه گذشته تاکنون مراکز تجاری بانه، دریاچه زریوار مریوان و خانه کرد و موزه سنندج بیشترین بازدید کننده را داشته است.

* اسکان روزانه 80 هزار مسافر نوروزی در کردستان

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان افزود: روز گذشته 80 هزار مسافر نوروزی در سطح استان اسکان داده شدند که شهرستان بانه بیشترین حجم مسافران نوروزی را داشته است.

الهی از رشد 25 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان کردستان در مقایسه با نخستین روزهای نوروز خبر داد و اضافه کرد: استان کردستان روزانه ظرفیت اسکان 150 هزار مسافر نوروزی را دارد.

وی اعلام کرد: مراکز تجاری بانه روزانه 57 هزار و 706 بازدید کننده، دریاچه زریوار مریوان روزانه 3 هزار و 100 بازدید کننده و خانه کرد و موزه سنندج 12 هزار نفر را دارد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کردستان تصریح کرد: در طول چند روز گذشته با توجه به مساعد بودن آب و هوا نسبت به چند روز نخست تعطیلات ورود مسافران و گردشگران به استان رشد 25 درصدی داشته است.

الهی به تمهیدات این ستاد برای اسکان و اقامت مهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 24 هتل با ظرفیت پذیرش روزانه 3 هزار نفر، 22 مهمانپذیر با ظرفیت یک‌هزار نفر آماده پذیرش مسافر از استان‌های مختلف کشور است.

وی بیان کرد: 250 چادر نیز با ظرفیت بیش از 2 هزار نفر برای اسکان مسافران نوروزی در بوستان‌های‌ ملت و آبیدر سنندج تا پایان تعطیلات نوروز برپا شده است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون هفت مورد تذکر لسانی و هفت مورد اخطار کتبی به مراکز اقامتی و مهمانپذیرهای استان که در ارائه خدمات به مسافران سهل‌انگاری و کوتاهی کرده بودند، داده شد و هفت مورد از این مکان‌ها نیز به منظور ارائه خدمات مطلوب و بهتر مورد تشویق قرار گرفتند.

در  استان کردستان ‌یک‌هزار و 234 اثر  تاریخی فرهنگی شناسایی شده که بیش از 500 اثر از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول