اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: ناتو قصد ایجاد پایگاه در روسیه را ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر کل ناتو اعلام کرد این سازمان قصد انتقال نیروی نظامی از خاک روسیه و یا ایجاد پایگاهی در این کشور را ندارد، ولی توافقاتی در خصوص انتقال کالا بدون بازرسی از خاک روسیه به طرف افغانستان وجود دارد.

راسموسن: ناتو قصد ایجاد پایگاه در روسیه را ندارد

به گزارش فار س به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتو روز دوشنبه در جریان یک ارتباط ویدئویی بین مسکو و بروکسل اعلام کرد که این سازمان قصد ندارد در خاک روسیه پایگاهی بوجود آورد.

راسموسن گفت: ما در جستجوی راهی برای انتقال نیروهای نظامی خود از خاک فدراسیون روسیه و یا ایجاد پایگاهی در این کشور نیستیم، البته توافقات عملی دوجانبه‌ای وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد تا کالاهای خود را بدون بازرسی از خاک روسیه به سمت افغانستان منتقل کنیم.  

لازم به یادآوری است که در تاریخ 20 ماه مارس "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که روسیه قصد ندارد امکان ایجاد یک مرکز ترانزیتی ناتو در فرودگاه شهر «اولیانسکی» را بررسی کند.

علاوه بر این "دمیتری راگوزین" معاون نخست وزیر روسیه نیز در این رابطه در صفحه «تویتر» خود نوشت که ایجاد پایگاه نظامی ناتو در خاک روسیه اصلا برنامه ریزی نشده است.

دبیر کل ناتو همچنین از روسیه خواست تا هزینه و تسلیحات خود را صرف یک «دشمن مصنوعی» نکند.

راسموسن گفت: ما شایعاتی را شنیده‌ایم مبنی بر اینکه روسیه در صدد افزایش تسلیحات نظامی-تدافعی خود در صورت ادامه تحقق طرح ایجاد سپر موشکی اروپایی است، ولی این مسئله تنها تلف کردن هزینه و تسلیحات نظامی برای مقابله با دشمنی است که اصلا وجود ندارد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول