اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خبرنگار فارس در قاهره گزارش می‌دهد

آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرزهای مصر پس از تخلیه سفارت اسرائیل در قاهره

خبرگزاری فارس: به دنبال تخلیه سفارت اسرائیل در قاهره و انتقال تمام محتویات و وسایل سفارت به تل‌آویو شاهدان عینی از آماده‌باش نظامیان صهیونیست برسر مرزهای مصر و سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرزهای مصر پس از تخلیه سفارت اسرائیل در قاهره

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره،‌ منابع محلی و شاهدان عینی مصری تاکید کردند که از دو روز پیش تاکنون شاهد آماده‌باش نظامیان صهیونیست برسر مرزهای مصر با سرزمین‌های اشغالی بوده‌اند.

این منابع در ادامه افزودند: تجهیزات نظامی صهیونیستی به واسطه بالگردهای این رژیم به مرزهای مصر و سرزمین‌های اشغالی منتقل شده‌اند، این در حالی است که هواپیماهای رژیم صهیونیستی نیز چندین پرواز تجسسی در مناطق مرزی و در نزدیکی گذرگاه العوجه و کرم ابو سالم انجام داده و مناطق مرزی بامداد روز گذشته شاهد تحرک قابل ملاحظه نظامیان صهیونیست بر سر مرزها و شلیک گلوله بوده‌اند.

منابع مذکور در این‌باره گفتند: حضور نیروهای مرزی رژیم صهیونیستی برسر مرزهای سینا به شدت افزایش یافته و آنها از نورافکن‌های بسیار قوی در شب استفاده می‌کنند تا مانع ورود یا عبور افراد از مرزهای سینا به داخل مرزهای اشغالی شوند و در این‌باره به افراد مظنون و یا کسانی‌که به مرزها نزدیک می‌شوند، تیراندازی می‌کنند.

این شرایط در حالی در مرزهای سرزمین‌های اشغالی با مصر حاکم است که رژیم صهیونیستی اقدام به تخلیه سفارت خود در قاهره کرده است، بی‌آنکه مکان جدیدی برای سفارت این رژیم انتخاب کند و فراتر از آن اقدام به انتقال تمام محتویات سفارت به تل‌آویو کرده است.

تمام اقدامات فوق موجب شده تا مردم مصر باور داشته باشند که رژیم صهیونیستی درصدد اقداماتی در منطقه سینا طی مرحله آینده است، به ویژه انکه مصر هم اکنون در شرایط بسیار سخت و دشواری بسرمی‌برد و به دلیل عدم کفایت شورای عالی نظامی مصر در اداره امور کشور در حال حاضر هرج و مرج سراسر مصر را فراگرفته است، به خصوص اینکه مصر در حال آماده سازی خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

این درحالی است که برخی از نیروهای سیاسی مصری نیز خواستار مراجعه به دادگاه‌های بین المللی جهت اثبات محق بودن مصر در الحاق رفح و نوار غزه به این کشور به عنوان اراضی مصری شده اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول