اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزه:

نخستین همایش ملی فیروزه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزه گفت: نخستین همایش فیروزه در شش ماه نخست امسال در شهرستان فیروزه برگزار می‌شود.

نخستین همایش ملی فیروزه برگزار می‌شود

محمدرضا حاجی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با توجه به اهمیت فیروزه به عنوان یکی از سنگ‌های قیمتی، نخستین همایش فیروزه در شش ماه نخست سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

فرماندار فیروزه در ادامه همکاری سازمان میراث فرهنگی استان با این شهرستان به منظور فراهم کردن بسترهای اطلاع‌رسانی گفت: بر این اساس برگزاری این همایش از چند سال قبل در دستور کار قرار داشت که در این ارتباط جابه‌جایی‌هایی که معاونت صنایع دستی میراث کشور و استان در این چند سال شکل گرفت سبب شد که این همایش در کش و قوس این جابه‌جایی‌ها به سرانجام نرسد.

وی به مهجوریت فیروزه در کشور به عنوان یکی از سنگ‌های گران‌بها اشاره کرد و اظهار داشت: این مهجوریت فیروزه در حدی است که متأسفانه در حال حاضر و در بازار خرید و فروش به این سنگ‌ گران‌بها به عنوان یک متاع کم‌ارزش نگاه می‌شود.

حاجی‌زاده اطلاع‌رسانی را عامل مؤثر در معرفی فیروزه عنوان کرد و افزود: در این راستا در این چند سال اخیر اقداماتی برای معرفی فیروزه صورت گفته است، به گونه‌ای که اکنون بازار این سنگ‌ گران‌بها در تهران روند رو به رشد را دارد و هر هفته در حدود 2 هزار قطعه فیروزه در تهران پیش‌فروش می‌شود.

وی در ادامه به اقدامات ستاد تسهیلات استان اشاره کرد و گفت: ستاد تسهیلات استان در این چند سال اخیر برای فراهم کردن شرایط اسکان،‌ اقامت و فراهم کردن شرایط سفری مطلوب، اقداماتی کرده است.

وی خواستار اطلاع‌رسانی جاذبه‌های تاریخی موجود در شهرستان‌ها از سوی ستاد تسهیلات استان به صورت برنامه‌ریزی شد و افزود: اطلاع‌رسانی‌هایی که از شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد باید به گونه‌ای باشد که بیانگر جاذبه‌های استان در یک نگاه باشد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول